روز شمار تاریخ ترور در ایران / 22 دی ماه؛

ترور یک دانشمند هسته ای دیگر توسط ایادی آمریکا / ۱۳ بی گناه در ۲۲ دی ترور و شهید شدند

در چنین روزی، ایادی رژیم صهیونیستی و آمریکا یک دانشمند هسته ای را در مقابل خانه اش ترور کردند و به شهادت رساندند.

ترور یک دانشمند هسته ای دیگر توسط ایادی آمریکا / ۱۳ بی گناه در ۲۲ دی ترور و شهید شدند

به گزارش هشت دی، بیست و دوم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۱۳ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۹ تا ۸۸ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی این شهدا به شرح زیر است:

محمدتقی همدانیان ۸ فروردین ماه ۱۳۳۷ در استان اصفهان متولد شد و ۲۲ دی ماه ۱۳۵۹ در حالی که به شغل صافکاری اشتغال داشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد محمودزاده ۸ شهریور ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۲ دی ماه ۱۳۵۹ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جواد حاتمی ۲ تیر ماه ۱۳۴۲ در استان تهران متولد شد و ۲۲ دی ماه ۱۳۶۱ در پسوه پیرانشهر در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسنعلی نمکیان ۱ اردیبهشت ماه ۱۳۴۰ در استان اصفهان متولد شد و ۲۲ دی ماه ۱۳۶۱ در ارومیه در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حبیب الله اسکندریان ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۳۲۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۲ دی ماه ۱۳۶۲ توسط گروهک تروریستی منافقین در داخل شهر مهاباد ترور شد و به شهادت رسید.

مهدی اسماعیلی آذر ماه سال ۱۳۴۱ در استان خراسان متولد شد و ۲۲ دی ماه ۱۳۶۲ در سردشت در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی چگینی ۲۷ اسفند ماه ۱۳۳۸ در استان خراسان متولد شد و ۲۲ دی ماه ۱۳۶۲ در پسوه در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

وهاب علیبخشی ۱۹ بهمن ماه ۱۳۴۰ در استان همدان متولد شد و ۲۲ دی ماه ۱۳۶۲  در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

میکائیل لطفی ۱ مرداد ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۲ دی ماه ۱۳۶۲ در پایگاه سید محمد بوکان در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید علی مزینانی ۱ فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان خراسان متولد شد و ۲۲ دی ماه ۱۳۶۲ در سقز در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علیبرار اسدی ۶ اسفند ماه ۱۳۴۵ در استان کرمانشاه متولد شد و ۲۲ دی ماه ۱۳۶۴ در تکاب در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اسماعیل رسول زاده در سال ۱۳۵۰ متولد شد و ۲۲ دی ماه ۱۳۷۹ توسط گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

مسعود علی‌محمدی معروف به استاد علی‌محمدی از دانشمندان هسته ای جمهوری اسلامی ۳ شهریور ۱۳۳۸ در تهران (کن) متولد شد. و ی استاد فیزیک دانشگاه تهران بود و در بامداد ۲۲ دی ماه ۱۳۸۸ و در سن ۵۰ سالگی، به هنگام بیرون آمدن از منزلش بر اثر انفجار یک بمب کنترل از راه دور ترور شد و به درجه رفیع شهادت رسید.

 

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه