محمدحسین غریبی
امام جمعه رضوانشهر:

مشکل چوکا تنها فروکش کرده اما حل نشده است / حامیان فتنه نباید پست مدیریتی داشته باشند

امام جمعه رضوانشهر گفت: موضوع چوکا فعلا فروکش کرده اما مسئله حل نشده است. آقایان مسئول می گویند حل شد ولی این موضع به طور کامل اتفاق نیفتاد.

مشکل چوکا تنها فروکش کرده اما حل  نشده است / حامیان فتنه نباید پست مدیریتی داشته باشند

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین هادی حبیبی در خطبه های این هفته نماز جمعه رضوانشهر ضمن تبریک ولادت حضرت عیسی(ع) بر تمام دین باوران جهان اظهار داشت: آن هایی که داعیه ی پیروی از حضرت عیسی(ع) را دارند باید رهرو واقعی آن حضرت باشند. خیلی از کشور هایی که در حال حاضر پشتیبان تکفیری ها در عراق و سوریه هستند مسیحی اند.

وی نسبت به مسیحیان جهان ابراز امیدواری کردند و افزود: آنان باید رهبران خودشان را به پیروی واقعی از حضرت عیسی (ع) وا دارند.

امام جمعه رضوانشهر با اشاره به سالروز حماسه ۹ دی گفت: ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است که حادثه ای ماندگار و برگ زرینی در تاریخ جمهوری اسلامی بود.

حبیبی ادامه داد: در هیچ جای دنیا چنین نیست که ۱۰ها میلیون از مردم بخاطر دفاع از ولایت به طور خودجوش به خیابان ها بریزند و از فتنه گران اعلام برائت کنند و نظیر این حادثه فقط در روز رحلت امام خمینی(ره) اتفاق افتاد.

وی با طرح این سوال که چرا فتنه خط قرمز است؟ اظهار کرد: سران اصلی فتنه در خارج کشور بودند و اینها فقط بازیجه آنان بودند. سران اصلی فتنه نتوانستند به اهداف خود برسند و اگر می رسیدند دیگر تکفیری ها را بوجود نمی آوردند. به اذعان بسیاری از سران کشور های غربی هدفشان از به راه انداختن جنگ های نیابتی، جمهوری اسلامی است.

امام جمعه رضوانشهر با بیان اینکه حضور مردم در ۹ دی حضوری جهادی و ضد استکباری بوده و به همین خاطر سران خارجی فتنه را نا امید کرد و با اشاره به به ساکتین فتنه نیز اشاره کرد و گفت: همانطوری که فتنه گران در فتنه نقش داشتند ساکتین نیز با سکوت خود آنان را تائید کردند و این موضوع در زمان پیامبر(ص) نیز اتفاق افتاد.

وی در ادامه افزود: کسانی که حامیان فتنه بودند نباید هیچ پستی داشته باشند و اگر پستی دارند مسئولیتشان نامشروع است. حضرت آقا در سخنان خود گفتند فتنه خط قرمز است و کسانی که در فتنه نقش داشتند نباید پستی در نظام بگیرند.

خطیب جمعه رضوانشهر تأکید کرد: کسانی که با سکوت خودشان فتنه را حمایت و تایید کردند نیز غیرقابل اعتمادند. امام صادق(ع) در زیارت عاشورا ساکتین فتنه را نیز لعنت می کند.

حبیبی بابیان اینکه هفته کاهش خطرات و بلایای طبیعی را در پیش داریم و افزود: کشور ما کشور حادثه خیزی است طبق آمار، هر سال ۴۰۰۰ نفر بر اثر بلایای طبیعی جان خود را از دست می دهند و اگر مردم آموزش های ابتدائی را یاد بگیرند این آمار به نصف می رسد.

امام جمعه رضوانشهر در پایان اظهار داشت: از مسئولی استانی انتظار می رود که هر تصمیمی می خواهند در جهت عمران و آبادی یا اشتغال و موضوعات دیگر برای این شهرستان اتخاذ کنند.  باید در فضای این شهرستان قرار بگیرند در غیر این صورت نمی توانند به ظرایف فضای این شهرستان توجه کنند.

وی ادامه داد: موضوع چوکا فعلا فروکش کرده مسئله حل نشده است. آقایان مسئول می گویند حل شد ولی این موضع به طور کامل اتفاق نیفتاد. وقتی مشکل را حل می کنید به صورت ریشه ای حل کنید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه