در نماز جمعه ماسال ارایه شد /

آمار عجیب فرماندار ماسال از درآمدها و هزینه های دولت / مقایسه ی آمارهای رسمی با آمار آقای فرماندار

فرماندار ماسال در حالی مدعی شد هزینه های جاری دولت یازدهم نسبت به گذشته کاهش یافته است که آمارها نشان می دهد هزینه جاری سه سال روحانی معادل هشت سال فعالیت احمدی نژاد بوده است.

آمار عجیب فرماندار ماسال از درآمدها و هزینه های دولت / مقایسه ی آمارهای رسمی با آمار آقای فرماندار

به گزارش ۸دی به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ماسال، محمود قاسم نژاد ظهر امروز و پس از اقامه نماز جمعه ضمن ارایه گزارش عملکرد دولت در کشور و در شهرستان ماسال، در حالی درآمدهای نفتی دولت قبل را ۱۲۰ میلیارد دلار عنوان کرد که بالاترین سال درآمدی دولت سابق در سال ۹۰ رقم خورد و در این سال دولت ۱۱۳ میلیارد دلار درآمد داشت.

همچنین براساس آمار اعلام شده توسط روزنامه همسوی آقای فرماندار (روزنامه شرق)، در دیگر سالها، درآمد دولت احمدی نژاد همیشه کمتر از ۸۲ میلیارد دلار بوده است. بر این اساس، در سال ١٣٨۴، درآمد نفتی سال اول احمدی‌نژاد برابر ۵۳/۸۳ ‌میلیارد‌ دلار بود که تفاوت زیادی با سال ٨٣ نداشت. همچنین در سال ۸۵ به ۶۲٫۰۱ میلیارد‌دلار، سال ١٣٨۶ به ۸۱٫۶ میلیارد‌دلار، سال ۸۷  به ۸۱٫۹ میلیارد‌ دلار، سال ١٣٨٨ به  ۶٢‌میلیارد‌دلار سال ۸۹ به ٧۴‌ میلیارد‌ دلار و سال ۹۰ به ۱۱۳ میلیارد‌ دلار رسید اما در سال ۹۱ و در نتیجه تحریم های پی در پی حاصل از حوادث سال ۸۸ با کاعش ۵٠‌ درصد به ۵٠ میلیارد‌ دلار رسید.

درآمد نفت احمدی نژاد روحانی

فرماندار ماسال در بخشی دیگر از سخنان خود مدعی شد که هزینه جاری دولت روحانی نسبت به گذشته کاهش یافته است این در حالی است که دولت یازدهم در طی حدود سه سال فعالیت خود هزینه ی جاری خود را تا میزان هشت سال دولت احمدی نژاد افزایش داده است.

براساس آمار رسمی کشور، از سال ۸۴ تا ۹۱ که دولتهای نهم و دهم فعالیت می کردند، بودجه های جاری به ترتیب ۱۸.۶، ۱۸.۲، ۱۷.۳، ۲۱.۵، ۲۵.۳، ۴۳.۴، ۵۶.۸ و ۴۲.۵ هزار میلیارد تومان بوده است که در مجموع نشان دهنده بودجه جاری ۲۴۳.۱۴ هزار میلیاردی برای هشت سال فعالیت دولتهای نهم و دهم است.

هزینه های جاری دولت احمدی نژآد و روحانی

متاسفانه بررسی آمار بودجه های جاری در حدود سه سال دولت آقای روحانی، نشان می دهد که رقم آن نزدیک به هشت سال فعالیت دولتهای نهم و دهم است. به عنوان مثال در سال ۹۲ میزان هزینه های جاری چیزی در حدود ۶۰.۱ هزار میلیارد و در سال ۹۳ این رقم تا ۷۱.۳ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و برآورد بودجه جاری امسال هم با توجه به این که همه ساله بودجه های جاری تحقق پیدا می کند، رقمی بالغ بر ۵۴ هزار میلیارد تومان، بعلاوه دو تبصره است.

قاسم نژاد در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شد که دولت در سال ۹۴، رقمی معادل یک میلیارد و پانصد میلیون تومان به پروژه های عمران شهری ماسال اختصاص داده است و این در حالی است که به گفته یک منبع آگاه، تنها چیزی حدود ۳۰۰ میلیون تومان از سوی دولت تاکنون به شهرداری ماسال اعتبار تخصیص داده شده است؛ البته این موضوع هم باید در نظر گفته شود که سال مالی ۹۴ تا پایان مرداد ماه سال ۹۵ خواهد بود و ممکن است به این مبلغ مقداری افزوده شود اما نمی توان بصورت شعاری به مردم آمار دروغین درباره میزان تخصیص بودجه گزارش داد.

وی برجام را در حالی موفقیت بزرگ برای کشور عنوان کرد که بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند که برجام نه تنها موفقیتی برای کشور نداشته است بلکه بلکه خسارت بزرگی بر تأسیسات هسته ای کشور بود و در جریان توافقات برجام تاکنون ایران بصورت یک طرفه اقدام به توقف بسیاری از فعالیت های هسته ای خود نموده است اما در طرف مقابل اقدام قابل توجهی شکل نگرفته است. به عنوان مثال، در فرایند بتن ریختن در قلب راکتور اراک که به نوبه خود به عنوان یک نقطه سیاه در تاریخ کشور ثبت خواهد شد، ۸۰۰ میلیارد تومان به کشور خسارت وارد شد اما دولت های غربی تاکنون به تعهدات خود درباره این راکتور که باید با هزینه ملت ایران صورت گیرد عمل نکرده اند.

نکته قابل تأمل دیگر اینکه فرماندار ماسال در این سخنرانی ترجیح داد به جای آمریکا از کلمه غرب استفاده کند. به عنوان مثال در بخشی از سخنان خود گفت: «غرب همواره سعی می کرد نظام اسلامی را با تحریم های نابجا و خرابکاری هایی که توسط نزدیکان خود در منطقه بوجود می آورد در فشار قرار داده و رفتار نادرست با ایران داشته است و هم اکنون نیز این رفتارها از سوی غرب وجود دارد». این به نظر می رسد بر خلاف منش یک مسئول در جمهوری اسلامی باشد که از بیان اسم آمریکا درباره ظلم هایی که بر کشور روا شده است پرهیز نماید و از یک کلمه جایگزین مثل غرب به جای آن استفاده کند.

بیان عملکرد دولت فعلی بدون اشاره به خدمات دولت سابق از دیگر نکات قابل تأمل سخنان فرماندار ماسال در بیان گزارش عملکرد سال ۹۴ بود. به عنوان نمونه، در طی دو سال گذشته شش مرغداری در شهرستان ماسال افتتاح شده است که تمامی این واحدهای در دولت گذشته کلید خورده و بخش زیادی از تأسیسات آن ساخته شده بود و این دولت با پیگیری ها و تسهیلات خود توانست این پروژه های مهم را به سرانجام برساند و خدمات شایانی را ارایه نماید. اما فرماندار ماسال هیچ اشاره به سال شروع این پروژه ها و خدمات دولت گذشته درباره این پروژه ها نکرد.

درباره افتتاح هتل ها در شهرستان نیز فرماندار ماسال حاضر نشد از تلاشهای مسئولان سابق برای شروع این پروژه ها تشکر کند و این در حالی است که مردم نیک می دانند شروع یک پروژه گردشگری در ییلاق اولسبلنگاه و عرصه منابع طبیعی با چه مشکلات بزرگی همراه است. همانطور که پروژه گردشگری جنگل کفود شاندرمن و پروژه بام سبز ماسال پس از سالها همچنان خاک می خورند و علی رغم کلنگ زنی همچنان به اجرایی نشده اند.

وی همچنین از افتتاح یک واحد بزرگ پرورش قارچ در شهرستان خبر داد در حالی که درباره میزان اشتغالزایی این واحد حرف و حدیث های زیادی وجود دارد. براساس اعلام فرماندار ماسال، در روز افتتاح این واحد تولیدی، ۳۷ نفر در آن شاغل بودند و تا پایان ۹۴ میزان اشتغال آن باید به ۱۱۰ نفر می رسید اما امروز تنها برای حدود ۲۰ نفر در این واحد شغل ایجاد شده است و بسیاری از کارگران به ظاهر شاغل این واحد در روز افتتاح، بعدها از این محل اخراج شده اند.

ذکر این نکات تنها به این دلیل صورت گرفت که از مسئولان بخواهیم با مردم صادق باشند …

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه