اختصاص ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات به هتل‌ها و مجتمع‌های گردشگری گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات به هتل‌ها و مجتمع‌های گردشگری گیلان اعطاء می‌شود.

اختصاص ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات به هتل‌ها و مجتمع‌های گردشگری گیلان

به گزارش ۸دی، رضا علیزاده در پنجمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گیلان در سالن اجتماعات استانداری با ارائه گزارشی از عملکرد سازمان گردشگری صنایع دستی ‌در حوزه اشتغال اظهار داشت: فعالیت‌های این سازمان در سه بخش دنبال می‌شود.

وی با اشاره به طرح های صندوق توسعه ملی افزود: براساس تفاهم‌نامه‌ای که صورت گرفت ۱۲ پروژه به بانک‌ها اعلام شد و آن‌ها نیز همکاری خوبی دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با اشاره به طرح‌های کارگروه اشتغال گفت: ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات مورد در خواست در قالب هتل‌ها و مجتمع‌های گردشگری و رفاهی، واحدهای پذیرایی و دفاتر خدمات مسافربری بود.

علیزاده با بیان اینکه جمع اشتغال مورد انتظار با تسهیلات اعلام شده ۵۵۰ نفر را در برمی‌گیرد تصریح کرد: ۱۹۳ پروژه در انتظار داریم که چنانچه دبیرخانه پذیرش کند ۱۶۸ میلیارد تومان تسیلات مورد نیاز این پروژه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه این ۱۹۳ پروژه در قالب ۵۵ مجتمع رفاهی و ۷۰ واحد مهمانپذیر است گفت: در حوزه صنایع دستی ۱۳۷طرح اشتغال‌زایی در بخش مشاغل خانگی به بانک ملی و رفاه معرفی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با اشاره به معرفی ۱۷۸ طرح صنایع دستی به صندوق کار آفرینی امید افزود: مجموع طرح‌های اشتغال‌زایی در بخش صنایع دستی ۴۰۳ طرح است.

وی میزان اشتغال‌زایی این طرح‌ها را  ۵۱۴ اشتغال مستقیم عنوان و خاطرنشان کرد: هشت میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز این طرح‌ها است که از سوی بانک‌های عامل همکاری لازم انجام می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه