برگزاری جلسه «میثاق نامه برگزاری اولین کنگره ۸۰۰۰ شهید استان گیلان»

جلسه «میثاق نامه برگزاری اولین کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید استان گیلان» در بیت حضرت آیت الله قربانی نماینده محترم مقام معظم رهبری برگزار گردید.

برگزاری جلسه «میثاق نامه برگزاری اولین کنگره ۸۰۰۰ شهید استان گیلان»

به گزارش ۸دی به نقل از ۸۰۰۰قهرمان، جلسه «میثاق نامه برگزاری اولین کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید استان گیلان» در بیت حضرت آیت الله قربانی نماینده محترم مقام معظم رهبری برگزار گردید.

این جلسه با حضور استاندار گیلان، نجفی و فرمانده سپاه قدس گیلان سردار عبدالله پور ، نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان حجت الاسلام معتمدی ، معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان سرهنگ بایرامی، فرمانده محترم نیروی انتظامی گیلان سردار میر حیدری و کلیه فرماندهان ارشد نظامی گیلان، فرمانداران، امامان محترم جمعه، مدیران اجرایی استانداری، فرماندهان نواحی سپاه و ۲۹ نفر از مدیران کل دستگاههای اجرایی تشکیل شد.
این جلسه به منظور هم پیمان شدن حاضران که همه از ارکان اصلی برگزاری کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید استان گیلان هستند برای برگزاری هرچه بهتر و با شکوه تر کنگره تشکیل گردید.

در این جلسه بعد از قرائت قرآن و وصیتنامه شهدا، فرماندهی سپاه قدس بعنوان دبیر کل کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید استان گیلان در خصوص اهمیت کنگره شهدا و شرایط برگزاری و همچنین وظایف هر کدام از مدیران در راستای آماده سازی برنامه های کنگره ملی صحبت نمود. وی در ادامه افزود: «ما در اردیبهشت سال ۹۵ شاهد واقعه فرهنگی بزرگی در سطح استان گیلان خواهیم بود که مقدمات آن از حدود ده سال پیش در حال آماده سازی است. انشاءالله بابرگزاری باشکوه کنگره شهدای گیلان وظیفه خود را در راستای ارج گزاری به مقام شهید و شهادت به شهدای گیلانی ادا نمائیم. همه باید در این مسیر تمام سعی و تلاش خود را به انجام برسانیم.
سپس حضرت آیت الله قربانی بعنوان رئیس هئیت امنای کنگره شهدای گیلان کنگره شهدای گیلان گفت: «هدف اصلی از برگزاری کنگره همان گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در استان است. ما تنها با فرهنگ مقاومت و شهادت خواهیم توانست مکتب الله را در اقصی نقاط عالم معرفی و گسترش دهیم. امیدواریم با برگزاری کنگره در اردیبهشت سال ۹۵ بتوانیم تکلیف و سهم خود را در مقابل شهیدان سر افراز گیلان به انجام برسانیم.»
در قسمتی دیگر از برنامه های این جلسه متن میثاق نامه مدیران اجرایی استان برای هم پیمان شدن در جهت برگزاری اولین کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید استان گیلان در اردیبهشت ۹۵ توسط سبحان کاظمی پور فرزند شهید محمد کاظمی پور قرائت شد و در نهایت با سه بار تکرار رمز (( یا علی ابن ابیطالب)) همه حضار با تکبیر عهد خود را با شهدای والامقام گیلان تازه نمودند.
از آنجائیکه کنگره ملی شهدای گیلان با گرایش شهدای فرهنگیان برگزار می گردد مدیر محترم آموزش و پرورش گیلان جناب آقای حاجتی پیرامون شهدای فرهنگیان گیلان مطالبی را برای حضار بیان نمود.
در ادامه استاندار گیلان گفت: «عرصه فرهنگ، ایثار و شهادت بالاترین مقام و منزلت را از نظر فرهنگی و اجتماعی در جامعه ما دارد. همه مدیران باید تلاش کنند با تمام توان و امکانات در برگزاری کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید گیلانی همیاری نموده تا بتوانیم هرچه با شکوه تر و بهتر شهدای گیلانی را به ملت عزیز ایران معرفی کنیم. از این نظر سال ۹۵ برای گیلان و با برکت خواهد بود و دولت تدبیر و امید انشاءالله خواهد کوشید در ابعاد مختلف برگزاری کنگره همکاری و مساعدت لازم را با مجریان که همه از مدیران دلسوز و متعهد گیلان هستند داشته باشد.»
ضمنا در این جلسه از تابلوی شهید والامقام محمدرضا قربانی رونمایی شده و این تابلو توسط سردار عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان به آیت الله قربانی تقدیم شد.

IMG_0234

 

IMG_0114

 

IMG_0126

 

IMG_0134

 

IMG_0152

 

IMG_0173

 

IMG_0194

 

IMG_0234

 

IMG_0235

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه