خودکفایی محصولات اساسی نباید به بهانه صرفه‌جویی در آب نادیده گرفته شود

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: خودکفایی در محصولات اساسی نباید به بهانه گران تمام شدن قیمت آب و صرفه‌جویی نادیده گرفته شود.

خودکفایی محصولات اساسی نباید به بهانه صرفه‌جویی در آب نادیده گرفته شود
به گزارش ۸دی، سردار سرتیپ غلامرضا جلالی در دومین روز از هفته پدافند غیرعامل در دومین همایش نقش پدافند غیرعامل در اقتصاد مقاومتی گفت: خودکفایی در محصولات اساسی بسیار مهم است زیرا مراکز پژوهشی آمریکا بر روی اثرگذاری تحریم در اقتصاد کشور ما کار کرده‌اند و ما باید در تولید محصولات اساسی غذایی از خودکفایی حمایت کنیم.
وی افزود: اگر به دلیل گران تمام شدن قیمت آب از خودکفایی در تولید گندم برنج و ذرت بیرون بیایم این به مفهوم بازی کردن در زمین دشمن است.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل افزود: گرچه اعتقاد داریم مصرف بهینه آب در کشاورزی و صرفه‌جویی باید به دقت رعایت شود اما چرا به این بهانه تولید محصولات کم اهمیت‌تر مانند خربزه، هندوانه، خیار و گوجه مورد اعتراض قرار نمی‌گیرد اما به خودکفایی در کالای اساسی مانند گندم اعتراض می‌شود.
جلالی مسئله دیگر را سبک زندگی و مباحث فرهنگی در حوزه اقتصاد دانست و گفت:‌ متأسفانه مسابقه مصرف‌‌گرایی در برندها مدنظر است در حالی که طبق آیه قرآن ولاتسرفوا یعنی مصرف‌گرایی به این معنا در حوزه حرام قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به نامه چهار وزیر به رئیس جمهور گفت:‌درست است که اقتصاد ما در شرایط خوبی قرار ندارد اما نباید توسعه مصرف‌گرایی در اقتصاد شکل گیرد و باید الگوی مصرف برای ما تعریف شود.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل افزود: دشمن با تبدیل نارضایتی مردم به سلاح درصدد کاهش رضایت‌‌مندی مردم است و ما باید سطح معیشت مردم را بهتر کنیم چون اگر به نارضایتی بینجامد کارخانه‌ها از تولید می‌افتند و شرایط اقتصادی بدتر می‌شود.
جلالی در مورد فساد اقتصادی گفت: در همه کشورها در زمان جنگ با افراد ستون پنجم به عنوان خائن شدید برخورد می‌شود و ما که اکنون در جنگ اقتصادی قرار داریم مفسدان اقتصادی همان نقش ستون پنجم دشمن را ایفا می‌کنند و باید با مفاسد اقتصادی شدید برخورد شود.
وی گفت: عده‌ای فساد در زمان دولت‌های دیگر اتفاق افتاده نمی‌خواهند با مفاسد اقتصادی به درستی برخورد شود اما با مبارزه با فساد اقتصادی باید از سفره مردم حفاظت شود و معیشت مردم مورد حمایت قرار بگیرد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل افزود: نظام توزیع اضطراری که در زمان دفاع مقدس به وسیله کوپن انجام می‌شد اکنون از طریق کارت‌های اعتباری برای اقشار مستضعف باید انجام شود.
جلالی گفت: در دفاع مقدس طرح‌های اقتصادی با مشارکت مردم و از طریق مساجد و پایگاه‌های بسیج انجام می‌شد و اکنون نیز باید مردم در اقتصاد مشارکت داده شوند.
وی تأکید کرد: متأسفانه برخی از جریانات به وسیله یک جریان مخفی هدایت شده از خارج در صدد هستند تولید ملی ضربه بخورد و اگر یک کالای ملی تولید شود با اقدام ناجوانمردانه دامپینگ و قیمت‌شکنی تولید ملی را زمین بزنند و گاهی تا ۸۰ درصد به صورت مصنوعی کاهش قیمت می‌دهند.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل افزود: تولید ملی ثمره دانش شرکت‌های ایرانی است که به عنوان ناموس ملی شناخته می‌شود و برخی از افراد برای کالاهای خارجی آسان می‌گیرند اما در مورد کالای داخلی چنان سخت‌گیری می‌کنند که امکان عرضه در بازار وجود نداشته باشند.
جلالی مفاهیم تهدید در زمان کنونی را ناکارآمدی اقتصاد و عدم تطابق با شرایط امروز دانست و گفت: هنوز بسیاری از افراد جنگ اقتصادی را باور ندارند و می‌گویند در اقتصاد فقط رقابت اقتصادی داریم و تخاصم اقتصادی معنا ندارد.
وی افزود: آمریکا از ابزارهای مانند سوئیفت و WTO و سایر سازمان‌ها به عنوان ابزار جنگ اقتصادی استفاده می‌کند و ما باید در جهت کاهش آسیب‌پذیری اقتصاد در این زمینه‌ها حرکت کنیم.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به اصل ۱۱۰ قانون اساسی ادامه داد: تشخیص و اعلام جنگ و صلح از شئون رهبری است و مقام معظم رهبری در زمستان ۹۰ اعلام کردند تاکنون تحریم بوده و از این‌ پس جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ما راه انداخته‌اند.
جلالی افزود: باید دستگاه‌های امنیتی آماده‌باش خود را حفظ کرده و شاخص‌هایی که از  دشمن برای فشار بر مردم و ایجاد اعتراض استفاده می‌‌کند، شناسایی شود.
منبع: پایداری ملی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه