مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان:

آب سد سفیدرود از ۱۶ اردیبهشت رهاسازی می‌شود

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه رهاسازی آب امسال، زودتر از سال قبل و در صبح ۱۶ اردیبهشت انجام خواهد شد، گفت: در حال حاضر ذخیره سد سفیدرود ۶۸۰ میلیون مترمکعب است که به نسبت سال قبل ۲۰ میلیون مترمکعب کاهش دارد.

آب سد سفیدرود از ۱۶ اردیبهشت رهاسازی می‌شود

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» وحید خرّمی در گفتگو با صداوسیما، اظهار کرد: آب سد سفیدرود از نیمه اردیبهشت‌ماه جاری و از طریق کانال راست و چپ سنگر به سمت شالیزارهای استان روانه خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۵۰ دستگاه از ماشین‌آلات سنگین آب گیلان در سراسر استان در حال خدمت‌رسانی هستند، افزود: امروز ذخیره سد سفیدرود ۶۸۰ میلیون مترمکعب است که به نسبت سال قبل ۲۰ میلیون مترمکعب کاهش و نسبت به حد نرمال کاهش بسیار بیشتری را نشان می‌دهد.

 رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه رهاسازی آب امسال، زودتر از سال قبل و در صبح ۱۶ اردیبهشت انجام خواهد شد، اعلام کرد: به دلیل کمبود آب و به جهت مدیریت مصرف و کاهش احتمال روبروشدن با تنش‌های آبی مشکل‌آفرین از نیمه‌های خرداد به بعد، امکان رهاسازی پیش از این موعد و غیرمنطبق بر تقویم زراعی اعلامی جهاد و کشاورزی وجود ندارد.

 خرّمی در پایان گفت: از کشاورزان محترم می‌خواهم به تقویم زراعی توجه داشته باشند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم با وجود کم‌آبی به لطف خدا و در سایه برنامه‌ریزی، مدیریت و همکاری کشاورزان محترم شاهد رشد تولید باشیم.

 گفتنی است، از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای گیلان، ۱۷۲ هزار هکتار معادل ۷۲ درصد شالیزارهای گیلان آبخور سد سفیدرود هستند.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه