معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان:

نیازمند خبرنگاران تخصصی در حوزه‌های مختلف هستیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به اینکه رسانه باید به موضوعات و معضلات مختلف جامعه به صورت تخصصی ورود کند، گفت: باید خبرنگاران تخصصی در حوزه‌های مختلف مانند انتخابات، ترافیک و مسائل شهری و… داشته باشیم و خود رسانه‌ها باید در این باره مطالبه‌گر باشند.

نیازمند خبرنگاران تخصصی در حوزه‌های مختلف هستیم

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، محمد جلائی پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه جشنواره رسانه‌ای در مسیر انتخاب در تالار مرکزی رشت با بیان اینکه امروز همه انسان‌ها یک رسانه هستند، اظهار کرد: در ارزیابی کار خود به عنوان ستاد انتخابات استان گیلان، نقش رسانه در حضور پرشور مردم در انتخابات با وجود هجمه‌ها قابل اندازه‌گیری است.

 وی با اشاره به مسائل مربوط به غزه، گفت: امروز دنیای غرب در همسو کردن جامعه با سیاست‌های خود ناتوان است و علت نیز این است که در کار رسانه علاوه بر عقل و حکمت باید به عواطف انسانی نیز توجه کرد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به اینکه رسانه‌های دشمن با تحقیر مخاطب به هدف خود می‌رسند ادامه داد: طبق آیات قرآن، برای مقابله با این روش باید به سمت تقوای الهی رفت و عواطف انسان‌ها را با نیکویی به دست بگیرند.

 جلائی با بیان اینکه رسانه‌های دشمن امروز با مسائل جنسی و مفاسد دیگر مخاطب جذب می‌کنند خاطرنشان کرد: به مسائل رسانه‌ها آن‌طور که در شأن آن است نپرداختیم.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با بیان اینکه در جنگ روایت‌ها، رسانه‌ها با روایت حسنه و عواطف انسانی توانستند قلب‌ها را به سمت فلسطین منعطف کنند گفت: نمی‌توان تمام جنایات رخ داده در غزه را ابزار استکبار مانند سکس و دروغ و… پوشاند و عواطف انسانی بر این موضوعات غلبه کرده است.

 وی با بیان اینکه رسانه را درست دیدن موجب آن می‌شود که دیکتاتورها حاکم نشوند و جامعه بسته با مردم بی‌خبر نشود افزود: مدل جمهوری اسلامی این‌گونه نیست و حتی نمی‌تواند به آن تبدیل شود به طور مثال مسئله حجاب اصلاً اولویت ما نبود؛ اما دشمن می‌خواست از این طریق به ما ضربه بزند و ما ناچاریم به آن بپردازیم.

 جلائی با اشاره به اینکه رسانه باید به موضوعات و معضلات مختلف جامعه به صورت تخصصی ورود کند گفت: باید خبرنگاران تخصصی در حوزه‌های مختلف مانند انتخابات، ترافیک و مسائل شهری و… داشته باشیم و خود رسانه‌ها باید در این باره مطالبه‌گر باشند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان ضمن تقدیر از فعالیت مؤثر رسانه‌ها در برگزاری انتخابات پرشور بیان کرد: در انتخابات آتی نیز از نقش رسانه‌ها به صورت گسترده‌تر استفاده خواهیم کرد.

 در پایان این مراسم از «مریم بزرگی» عکاس پایگاه خبری «هشت‌دی» برای تولید اثر «اجتماع کودکان رودسری در حمایت از غزه» به عنوان شایسته تقدیر در بخش عکس جشنواره رسانه‌ای «در مسیر انتخاب» تقدیر شد.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه