معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان مطرح کرد:

نگرانی غرب از بیداری وجدان‌های آگاه در دانشگاه‌های دنیا

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با اشاره به نگرانی غرب از بیداری وجدان‌های آگاه در دانشگاه‌های دنیا، گفت: معترضین آگاه امروز در دانشگاه‌های دنیا به نوعی سکان‌دار آینده حاکمیت در آمریکا و کشورهای غربی هستند لذا همین مسئله علت نگرانی غرب و این تقابل ظالمانه شده است.

نگرانی غرب از بیداری وجدان‌های آگاه در دانشگاه‌های دنیا

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، محمد جلایی شامگاه شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به ماهیت جنبش دانشجویی همبستگی با غزه، اظهار کرد: این حرکت و جنبش به عمق جنایت غرب در طول تاریخ به خصوص علیه فلسطین اشغالی برمی‌گردد.

وی گفت: ماهیت غرب از گذشته، در طول هشت سال دفاع مقدس و در در قالب تحریم‌های ظالمانه در حوزه‌های مختلف به خصوص در پزشکی، درمان و … را علیه نظام جمهوری اسلامی شاهد بودیم اما آنچه که واضح و مبرهن است اگر برای آشکار نمودن چهره پوشالی غرب برای دنیا، هزینه می‌شد هیچگاه به اندازه امروز سبب‌ساز بیداری وجدان‌های آگاه نمی‌شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان تصریح کرد: دانشگاه کلمبیا بیش از ۳۰ هزار دانشجو دارد و اکثر اساتید دو دانشگاه کالیفرنیا و هاروارد دارای مسئولیت‌‌هایی در حاکمیت هستند از طرفی این اعتراضات در وهله اول به علت وظیفه انسانی و سپس به کارگیری منابع مالی از موقوفات دانشگاه برای خرید تسلیحات برای جنایت علیه سرزمین‌های اشغالی است.

جلایی ادامه داد: اکثر این اعتراضات به دلیل نوع هزینه‌کرد است لذا دانشگاه کلمبیا دارای بیش از ۱۳ میلیارد درآمد از محل موقوفات است که اکنون برای پشتیبانی مالی اسراییل در مناطق اشغالی به کار گرفته شده است.

وی به روند این جنبش بیداری در دنیا اشاره کرد و گفت: طلیعه این نهضت در دهه ۱۹۷۰ توسط آفریقای جنوبی در مبارزه با رژیم آپارتاید شکل گرفت لذا امروز شاهد اثرگذاری آن در سست شدن پایه‌های اسراییل هستیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان، تصریح کرد: شعارهایی از جمله «از مهد تا بحر» یا «فلسطین باید آزاد گردد» توسط نظام جمهوری اسلامی یا پیام‌های رهبری در سال‌های اخیر خطاب به جوانان اروپایی و غربی به نوعی از علل این اثرگذاری و بیداری اسلامی است.

جلایی در پایان خاطرنشان کرد: معترضین آگاه امروز در دانشگاه‌های دنیا به نوعی سکان‌دار آینده حاکمیت در آمریکا و کشورهای غربی هستند لذا همین مسئله علت نگرانی غرب و این تقابل ظالمانه شده است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه