نماینده منتخب مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

امیر‌المومنین (ع) سمبل عدالت است

نماینده منتخب مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خدامحوری در اوج اقتدار از صفات بارز امام علی (ع) است، گفت: امیر‌المومنین (ع) سمبل عدالت است.

امیر‌المومنین (ع) سمبل عدالت است

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» حجت‌الاسلام علی کاظمی بامداد امروز دوشنبه در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مصلای رشت ضمن با اشاره به ابعاد شخصیت حضرت علی (ع) اظهار کرد: فضایل آن حضرت بی‌شمار و فراوان است.

 وی به خدامحوری در اوج اقتدار به عنوان یکی از صفات بارز امیرالمؤمنین (ع) اشاره کرد و گفت: در جنگ خندق همگان دیدند که حضرت علی (ع) بر سینه عمرو بن عدود نشست؛ اما سر از تنش جدا نکرد و دوباره برگشت و سر او را جدا کرد وقتی پرسیدند چرا در آن لحظه از روی سینه‌اش بلند شدی؛ فرمود او در آن لحظه به مادرم فحش داد و آب دهان تف کرد و من در آن لحظه خشمم را کنترل و سپس او را کشتم، وقتی به خواهر عمرو خبر دادند که برادرت کشته شده؛ گفت او به دست یک پهلوان و جوانمردی کشته شده که حتی ذرّه‌ای چشم به زره گران‌قیمت او نداشت و من برای او اشک نمی‌ریزم.

 نماینده منتخب مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ولایت‌مداری یکی از ویژگی‌های بارز این امام بزرگوار است که می‌فرمایند «شما می‌دانید منزلت من نزد رسول‌الله (ص) به چه اندازه است من همواره در پی او بوده‌ام».

 کسانی که دم از ولایت می‌زنند حق ندارند جلوتر از رهبری حرکت کنند

 حجت‌الاسلام کاظمی با اشاره به اهمیت جایگاه ولایت‌مداری در جامعه اسلامی بیان کرد: کسانی که دم از ولایت می‌زنند حق ندارند جلوتر از رهبری حرکت کنند یا به جاده انحرافی بروند و یا تحلیل دیگری برخلاف نظر پیامبر (ص) ارائه کنند.

 وی ادامه داد: ابوذر همواره پشت پیامبر اکرم (ص) حرکت می‌کرد و وقتی از او علت را جویا شدند گفت من پایم را جای پای پیامبر می‌گذارم؛ لذا همگان باید نسبت به رهبری مثل ابوذر باشیم؛ نه یک‌قدم جلوتر و نه یک‌قدم عقب‌تر، به‌علاوه باید در این راه و مسیر هزینه کنیم و مسئولیت داریم؛ چون این نظام مقدس، مفت و مجانی به دست نیامده؛ بلکه حاصل خون‌های پاک شهدا است.

 نماینده منتخب مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، گفت: در لیلهالمبیت حضرت علی (ع) به‌جای پیامبر در بسترش خوابید و فرمود وقتی پیامبر به من دستور داد، با شتاب و شادمانی اقدام کردم تا جانم را فدای او کنم.

 حجت‌الاسلام کاظمی با بیان اینکه امیرالمؤمنین (ع) سمبل عدالت بود، اذعان کرد: ایشان پس از بیعت با پیامبر (ص) در اولین تجمع با اصحاب، سه دینار را به هر کدام بخشیدند، امّ هانی خواهر امام وقتی سه دینار را دید خشمگین شد و به امام گفت «من خواهر حاکم هستم آیا سهم من با سهم کنیز عجمی برابر است»، امام در جوابش فرمودند «در قرآن فرقی بین عرب و عجم نیست».

 وی افزود: در نظام عده‌ای هستند که حقوق نجومی می‌گیرند و خود را سرمایه و ذخیره انقلاب می‌دانند؛ اما ما عملکرد افراد را ارزیابی می‌کنیم.

 نماینده منتخب مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: امام علی (ع) فرمودند: «العدل الانصاف»، یعنی حق را به حق‌دار می‌دهند و احسان یعنی بیشتر از حق ببخشی؛ اما ایثار و از خودگذشتگی فراتر از تمام این حد و مرزها است.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه