یادداشت | عمران علیزاده

دنیا در مرحله تصمیم‌گیری‌های بزرگ

دنیا در مرحله تصمیم‌گیری‌های بزرگ قرار دارد و شاید خبر چند روز پیش منتسب به سرویس امنیت فدرال روسیه که در آن رسماً شروع جنگ سوم جهانی مطرح شده را باید جدی گرفت.

دنیا در مرحله تصمیم‌گیری‌های بزرگ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، عمران علیزاده، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی رشت در یادداشتی نوشت: خیلی پیچیده نیست. وزارت خارجه آمریکا چند روز پیش از حادثه تروریستی مسکو می‌دانست این عملیات انجام می‌شود و دقایقی پس از وقوع به صراحت ادعا می‌کند اوکراین در این حادثه نقشی نداشته است.

ترکیب این دو یعنی ایالات متحده آمرین و عاملین این حادثه را می‌شناسد. دقیقاً مانند حادثه تروریستی کرمان در سالروز شهادت شهید سلیمانی.

وقتی از دیدگاه ایالات متحده مثلث ایران‌، چین و روسیه در حال تغییر هندسه نظم جهانی هستند و همه راه‌های غرب تاکنون برای مهار آنها بی‌نتیجه بوده، دور از ذهن نیست چین نیز در آینده‌ای نزدیک هدف عملیات تروریستی «امریکا محور» قرار بگیرد.

دو هدف بزرگ یعنی نشان‌دادن هژمونی جهانی به هر وسیله‌ای و نتایج انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده و نگرانی شدید این کشور از اثرگذاری مثلث ایران، چین و روسیه بر نتایج این انتخابات ایالات متحده را وادار می‌کند در ماه‌های آینده دست به اقدامات این‌‌ چنینی بزند.

دنیا در مرحله تصمیم‌گیری‌های بزرگ قرار دارد و همه این حوادث مقدمات آن هستند. شاید خبر چند روز پیش منتسب به سرویس امنیت فدرال روسیه که در آن رسماً شروع جنگ سوم جهانی مطرح شده را باید جدی گرفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه