مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان خبر داد:

ورود حدود ۳ میلیون مسافر به گیلان

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از ورود حدود ۳ میلیون مسافر به این استان خبر داد و گفت: از ۲۴ اسفند سال گذشته و با آغاز طرح نوروزی حدود ۶۰۰ هزار خودرو وارد گیلان شده است.

ورود حدود ۳ میلیون مسافر به گیلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»  ولی جهانی امروز در گفتگو با خبرنگاران با اعلام خبر ورود حدود ۳ میلیون مسافر به گیلان اظهار کرد: این تعداد مسافر از ۲۴ اسفند سال گذشته و با آغاز طرح نوروزی تاکنون از طریق زمینی و هوایی وارد گیلان شدند.
وی با بیان اینکه در این مدت حدود ۶۰۰ هزار خودرو وارد گیلان شده است گفت: اقامت یک میلیون و ۷۱۰ هزار و ۶۱۸ نفر – شب اقامت در گیلان ثبت شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی گیلان افزود: بر اساس گزارش‌های آماری ۵۰ درصد تخت تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل میراث‌فرهنگی گیلان توسط گردشگران اشغال شده است.
جهانی از حضور ۲۳۲ گردشگر خارجی در گیلان خبر داد و گفت: این گردشگران از کشورهای آذربایجان، روسیه، فرانسه، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، مصر و چین به گیلان آمدند.
وی با اشاره به اینکه اماکن گردشگری و اقامتی تحت نظارت بازرسین قرار دارند تصریح کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۱۵۶ مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری گیلان صورت‌گرفته که ۶۲ مورد تشویق، ۲۰ مورد تذکر و ۲ مورد اخطار کتبی گرفتند.
جهانی با اشاره به توانمندی‌ها و قابلیت‌های گردشگری گیلان افزود: بر اساس داده‌های آماری بیش از ۹۶ هزار نفر از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری گیلان بازدید کردند.
انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه