فرماندار رشت خبر داد:

شخم زمستانی ۵ درصد از اراضی کشاورزی رشت

فرماندار رشت از شخم زمستانی ۵درصدی اراضی کشاورزی خبر داد و گفت: این  آمار بسیار پایین است و جا دارد کشاورزان را برای انجام شخم زمستانه ترغیب کنیم.

شخم زمستانی ۵ درصد از اراضی کشاورزی رشت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»  کیا عاشوری عصر امروز در قرارگاه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان رشت، با بیان اینکه  خیلی از استان‌های در فصول کشاورزی با چالش کم‌آبی مواجه‌اند که متاثر از تغییرات اقلیمی و زمین‌شناسی است، اظهار کرد: تأمین آب زراعی را از مقوله‌های مهم کشور است.

وی با بیان ساخت و سازها هم تهدیدی برای بحران کم‌آبی است، افزود: با توجه به اینکه سال گذشته وجود آب پشت سد کاهشی بود، با تدبیر و همدلی بحران مدیریت منابع آب حل شد.

فرماندار شهرستان رشت، تصریح کرد: نباید قشر پرتلاش و زحمتکش کشاورز با ۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی که قوت غالب را تامین می‌کنند، دغدغه تامین آب داشته باشند.

عاشوری با تأکید بر اینکه خروجی جلسات شورای حفاظت از منابع آبی باید کاربردی باشد، افزود: باید از تجربه‌های سال‌های گذشته برای حل بحران آینده بهره‌مند شویم و برای ایجاد انشعابات موقت باید از الان نامه‌نگاری و مکاتبات لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه آب‌بندان‌ها ظرفیت بسیار خوبی برای تأمین آب کشاورزی هستند، اظهار کرد: در شهرستان رشت ۸۵ پهنه آب‌بندان داریم اگر لایروبی شوند و ذخیره‌سازی آب باران انجام شود، در فصل کشاورزی بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه ۲۷۸ میلیون مترمکعب آب در سد سفیدرود ذخیره شده است، گفت: سال گذشته در زمان مشابه ۲۲۳ میلیون مترمکعب بود؛ با توجه به روند افزایش امسال، شاهد کاهش یک‌سومی ورود آب به داخل سد هستیم همین موضوع در آینده، کار را با مشکل روبه‌رو خواهد کرد.

وی افزود: تاکنون فقط ۵ درصد اراضی کشاورزی شهرستان شخم زمستانه داشته‌ایم که آمار بسیار پایین است و جا دارد کشاورزان را برای انجام شخم زمستانه ترغیب کنیم.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه