مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره شرکت آب و فاضلاب گیلان:

در دست‌ساخت بودن ۲۵ مخزن ذخیره آب شرب در گیلان

مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: عملیات ساخت ۲۵ باب مخزن ذخیره آب شرب با ظرفیت ۴۸ هزار و ۷۰۰ مترمکعب در این استان در دست‌ساخت است.

در دست‌ساخت بودن ۲۵ مخزن ذخیره آب شرب در گیلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«هشت‌دی» علیرضا غیاثی عصر امروز در گفتگویی، با تأکید بر لزوم افزایش توان ذخیره‌سازی آب شرب باهدف کاهش هدررفت آن اظهار کرد: عملیات ساخت سه باب مخزن در حوزه شهری و ۲۲ باب مخزن در حوزه روستایی باهدف مدیریت فشار شبکه توزیع و افزایش ذخیره مطمئن در استان گیلان اجرایی شده است.

 وی افزود: عملیات اجرایی این تعداد مخزن در حوزه شهری و روستایی در شهرستان‌های رشت، رودبار، رودسر، لاهیجان، تالش، سیاهکل، فومن، املش و صومعه‌سرا در حال انجام است.

 وی تصریح کرد: از بین این تعداد مخزن ساخت ۱۱ مخزن به ظرفیت یک هزار و ۲۵۴ مترمکعب تا پایان سال جاری به اتمام و بهره‌برداری خواهد رسید که برای احداث مخازن تکمیل شده، ۱۱۴ میلیارد ریال اعتبار از محل عمرانی (ملی و استانی) هزینه شده است.

 غیاثی با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۴۰ نفر از مزایای عملیات اجرایی مخازن ذخیره آب شرب در دست‌ساخت بهره‌مند خواهند شد، عنوان کرد: به‌منظور ارتقا کیفیت آب شرب مشترکین نسبت به شست‌وشوی ۸۹ هزار و ۴۷۵ مترمکعب از مخازن ذخیره آب شرب در گیلان اقدام شد که از این حجم ۵۲ هزار و ۵۷۵ مترمکعب در حوزه روستایی و ۳۶ هزار و ۹۰۰ مترمکعب در حوزه شهری را شامل می‌شود.

 بر اساس آخرین آمارهای دریافتی، ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۶۴۲ نفر از جمعیت شهری و روستایی استان تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب هستند که ۹۹.۹۹ درصد جمعیت شهری و حدود ۸۶ درصد جمعیت روستایی استان از آب شرب سالم بهره‌مند هستند.

انتهای خبر/

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه