استاندار گیلان مطرح کرد:

۲ میلیون گیلانی واجد شرایط مشارکت در انتخابات ۱۱ اسفند

استاندار گیلان با بیان اینکه ۲ میلیون و ۱۲ هزار ۵۹۷ نفر گیلانی واجد شرایط مشارکت و رأی‌دادن در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در استان گیلان هستند، گفت: جمعیت رأی اولی‌های استان گیلان ۸۶ هزار و ۱۶۶ نفر است.

۲ میلیون گیلانی واجد شرایط مشارکت در انتخابات ۱۱ اسفند

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» به نقل از روابط‌عمومی استانداری گیلان، اسدالله عباسی با اشاره به آمار واجدین شرایط مشارکت و رأی‌دادن در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در استان گیلان افزود: از این تعداد یک میلیون و ۶ هزار و ۴۷۴ نفر مرد و یک میلیون و ۶ هزار و ۱۲۳ نفر زن هستند.

 وی جمعیت رأی اولی استان گیلان را ۸۶ هزار و ۱۶۶ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد رأی اولی ۴۴ هزار و ۹۵ نفر پسر و ۴۲ هزار و ۷۱ نفر دختر هستند.

 استاندار گیلان همچنین با اعلام آمار واجدین شرایط رأی‌دادن در ۱۷ شهرستان گیلان گفت: شهرستان‌های ماسال ۴۱ هزار و ۸۰۹ نفر، لنگرود ۱۱۰ هزار و ۲۸۵ نفر، لاهیجان ۱۴۰ هزار و ۷۱۴ نفر، فومن ۷۶ هزار و ۳۲۱ نفر، صومعه‌سرا ۱۰۳ هزار و ۱۵۵ نفر، شفت ۷۶ هزار و ۹۴۴ نفر، سیاهکل ۳۸ هزار و ۳۴۳ نفر، رودسر ۱۱۹ هزار و ۱۸۹ نفر، رودبار ۸۰ هزار و ۵۵۶ نفر، رضوانشهر ۵۳ هزار و ۹۰۲ نفر، خمام ۴۱ هزار و ۷۳۴، تالش ۱۵۰ هزار و ۱۷۶ نفر، بندر انزلی ۱۱۳ هزار و ۸۷ نفر، املش ۳۵ هزار و ۹۴۷ نفر، آستانه‌اشرفیه ۸۷ هزار و ۶۹ نفر و در شهرستان آستارا ۶۸ هزار و ۸۵۶ نفر واجد شرایط رأی‌دادن هستند.

عباسی همچنین در خصوص واجدین شرایط رأی‌دهنده در شهرستان رشت گفت: در این شهرستان ۷۰۳ هزار و ۵۱۱ نفر واجدین شرایط رأی‌دادن هستند که بر اساس رصد ادوار مختلف بیشتر ساکنان مرکز استان روزهای رأی‌گیری به زادگاه خود مراجعه می‌کنند و در آنجا رأی می‌دهند.

 وی تصریح کرد: بیشتر ساکنان مرکز استان شهر رشت، جمعیت قابل‌توجهی از شهرستان‌های شفت، فومن، رودبار، صومعه‌سرا، تالش و برخی شهرهای شرق استان هستند که در روز انتخابات به شهرستان‌های خود مراجعه می‌کنند و هنگام اخذ رأی در مرکز استان حضور ندارند.

 استاندار گیلان از اختصاص ۲ هزار و ۶۹۰ شعبه اخذ رأی در گیلان خبر داد و افزود: یک شعبه فرعی ویژه ارامنه استان تهران است که در شهرستان بندر انزلی مستقر خواهد بود.

 وی با بیان اینکه از این تعداد شعبه اخذ رأی ۲ هزار و ۳۱۸ شعبه ثابت و ۳۷۲ شعبه سیار و ۹۸۶ شعبه شهری و هزار ۷۰۴ شعبه روستایی است، افزود: برابر ابلاغ ستاد انتخابات کشور رأی‌گیری از ساعت ۸ صبح روز جمعه ۱۱ اسفند آغاز و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت و در صورت نیاز تمدید می‌شود.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه