استاندار گیلان:

۲۴۷ واحد تولیدی راکد گیلان احیا شد

استاندار گیلان از احیای ۲۴۷ واحد تولیدی صنعتی، گردشگری و کشاورزی راکد گیلان خبر داد و گفت: طی دو سال گذشته ۱۱۵ واحد تولیدی صنعتی تعطیل و ۱۳۲ واحد میراث‌فرهنگی و گردشگری و کشاورزی راکد در استان گیلان احیا شده و تولید را از سر گرفتند.

۲۴۷ واحد تولیدی راکد گیلان احیا شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» اسدالله عباسی ظهر امروز در جریان بازدید از روند فعالیت کارخانه احیا شده پوشش از احیای ۲۴۷ واحد تولیدی صنعتی، گردشگری و کشاورزی راکد گیلان خبر داد و اظهار کرد: طی دو سال گذشته ۱۱۵ واحد تولیدی صنعتی تعطیل و ۱۳۲ واحد میراث‌فرهنگی و گردشگری و کشاورزی راکد در استان گیلان احیا شده و تولید را از سر گرفتند.

وی در ادامه افزود: برخی از واحدهای نیمه‌تعطیل فعال‌شده نیز که با ظرفیت ۲۵ تا ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کردند که با تلاش‌های صورت‌گرفته اکنون ظرفیت این کارخانه‌ها به ۷۰ درصد افزایش‌یافته است و امیدواریم با ادامه روند احیا افزایش بهره‌وری، اشتغال و کاهش نرخ بیکاری را در استان گیلان شاهد باشیم.

 استاندار گیلان تصریح کرد: در حال حاضر نرخ بیکاری در استان گیلان ۲ درصد از میانگین نرخ بیکاری کشور کمتر است.

عیاسی با اشاره به تعطیلی این واحد و احیای آن به دستور آیت‌الله رئیسی، نحوه فعالیت کارخانه پوشش و احیاء این کارخانه را رضایت‌بخش دانست و عنوان کرد: حرکت خوبی در این زمینه آغاز شده و تلاش داریم با تکمیل زنجیره تولید به‌زودی بخش رنگرزی این کارخانه را راه‌اندازی کنیم. با احیای این کارخانه بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و نخبگان برق و نساجی و مکانیک در این کارخانه مشغول به کار هستند و تولید و اشتغال افزایش‌یافته است.

این مسئول در مورد مشکلات برق، تسهیلات و امکانات لازم موردنیاز این کارخانه خاطرنشان کرد: دستورات لازم در این زمینه صادر و به مدیران مربوطه اعلام شد با حمایت و انجام مساعدت‌های لازم از این واحد تولیدی حلقه و زنجیره تولید و اشتغال را در این بخش تکمیل نمایند.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه