عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی:

مصوبه مجلس برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأیید شد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از محل افزایش یک‌درصدی مالیات بر ارزش‌افزوده را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست.

مصوبه مجلس برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأیید شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» بهروز محبی نجم‌آبادی شامگاه دوشنبه با اشاره به اعلام نظر شورای نگهبان در خصوص مصوبات بودجه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: خوشبختانه شورای نگهبان به موضوع افزایش ۲۰ درصدی حقوق شاغلان و بازنشستگان در سال آینده ایرادی وارد نکرد و این موضوع مورد موافقت اعضای شورای نگهبان قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: همچنین این شورا به مصوبه افزایش وام ازدواج برای زوج زیر ۲۵ سال و زوجه زیر ۲۳ سال به ۳۵۰ میلیون تومان و برای سایر افراد ۳۰۰ میلیون تومان، ایرادی وارد نکرد که این مسئله می‌تواند تأثیرات اجتماعی مناسبی داشته باشد. همچنین این شورا حکم مربوط به واگذاری زمین رایگان به خانوارهای بالای ۴ فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال خلاف موازین شرع و قانون اساسی ندانست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین این شورا در بند (س) تبصره ۶ موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را از محل افزایش یک‌درصدی مالیات بر ارزش‌افزوده را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانسته و این موضوع به تأیید رسید. تأیید این موضوع از سوی شورای نگهبان، باعث شد تا خواسته‌های قشری از بازنشستگان در بودجه روی زمین نمانده و با اقدامات و تدابیر مجلس، این موارد به‌خوبی دیده شود.

محبی در پایان خاطرنشان کرد: البته شورای نگهبان ایراداتی هم به لایحه بودجه وارد دانسته که حتماً در جلسات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مورد بررسی قرار گرفته و برطرف خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه