استاندار گیلان:

کشورهای غربی تصور پیشرفت ایران را نداشتند

استاندار گیلان با بیان اینکه کشورهای غربی تصور پیشرفت ایران در حوزه هسته‌ای، پزشکی، فضایی و ماهواره‌ای را نداشتند، گفت: در ایران کارآمدی و ظرفیت لازم وجود دارد و ثابت شد که مشکلات را می‌توان برطرف کرد.

کشورهای غربی تصور پیشرفت ایران را نداشتند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» اسدالله عباسی عصر امروز در همایش شکوه انتخابات در سالن اجتماعات ارشاد شهرستان رودسر با بیان اینکه اگر خدمات جمهوری اسلامی در ۴۵ سال گذشته برای جوانان و نسل جدید تبیین شود دیگر هیچ کشوری قادر به شکست ملت ایران نیست، اظهار کرد: امروز ایران پنجمین کشور سازنده ربات انسان‌نما، دهمین کشور زیردریایی و چهارمین قدرت دریایی جهان بوده و این نشان‌دهنده کارآمدی نظام است؛ لذا دشمن با آگاهی از این مسائل در حال جنگ روانی و شناختی علیه کشور است.

کشورهای غربی تصور پیشرفت ایران را نداشتند

وی در ادامه با بیان اینکه کشورهای غربی تصور پیشرفت ایران در حوزه هسته‌ای، پزشکی، فضایی و ماهواره‌ای را نداشتند، افزود: امروز ایران در حوزه نانو دارو در رتبه دوم دنیا قرار داشته و دومین کشور در درمان بیماری تالاسمی از طریق پیوند مغز استخوان، دومین کشور در ساخت دریچه قلب، دومین کشور تولید پهپاد رادار گریز، سومین کشور تولید انتقال دکل برق، دومین کشور ساخت تولید نیروهای خورشیدی و هسته‌ای برق است.

استاندار گیلان با اشاره به افزایش صادرات محصولات غیرنفتی در دولت سیزدهم تصریح کرد: نگاه اقتصادی دولت سیزدهم دیگر به فروش نفت خام نیست و اکنون در تجارت کالاهای غیرنفتی کشور در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد. در یک برهه‌ای میزان تولید بنزین ۴۵ میلیون لیتر و میزان مصرف ۸۱ میلیون لیتر بوده است و ما مجبور به واردات بنزین بودیم؛ ولی به‌محض تحریم واردات بنزین، پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در حوزه تولید بنزین به بهره‌برداری رسید.

استکبار دیگر توان نفوذ و شکست جمهوری اسلامی را ندارد

عباسی با تأکید بر اینکه امروزه استکبار فهمیده است که دیگر توان نفوذ و شکست جمهوری اسلامی را ندارد، گفت: در ایران کارآمدی و ظرفیت لازم وجود دارد و ثابت شد که مشکلات را می‌توان به‌راحتی برطرف کرد؛ لذا اگر انقلاب به پیروزی رسید و مردم در برابر مشکلات مقاومت کردند ثمره آن پیشرفت‌های کشور است.

این مسئول با اشاره به جهادی عمل‌کردن یکی از شعارهای اصلی دولت سیزدهم است، اذعان کرد: جمهوری اسلامی به قله نزدیک شده و دیگر خستگی معنا ندارد؛ اما به شرطی این امر تحقق می‌یابد که جهاد تبیین را عملی نماییم.

روستاهای بالای ۱۰ خانوار گیلان برق‌دار هستند

استاندار گیلان در بخش دیگر از سخنان خود در خصوص تخصیص بخش اعظمی از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به گیلان بیان کرد: از اعتبارات پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی سفر رئیس‌جمهور به استان گیلان، دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مبلغ مذکور برای تکمیل آزادراه منجیل به رودبار و راه‌آهن رشت – کاسپین اختصاص یافت. توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی یک هدف در دولت سیزدهم بوده و به این منظور و قبل از پایان سال با افتتاح راه‌آهن رشت – کاسپین، دریای خزر به دریای عمان و خلیج‌فارس متصل می‌شود.

وی با اشاره به تأمین برق در روستاهای بالای ۱۰ خانوار گیلان گفت: کشور در سال ۱۴۰۰ با ناترازی برق مواجه بود؛ اما در دولت سیزدهم این مشکل برطرف شده و اکنون تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان گیلان دارای برق هستند.

پروژه‌های مهمی در گیلان افتتاح می‌شود

عباسی با تأکید بر لزوم توجه به صدور سند روستایی در گیلان گفت: در تلاشیم تا صدور سند روستایی در گیلان رونق بیشتری گیرد که این امر منجر به پویایی اقتصاد روستایی در حوزه‌های مختلف می‌گردد.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: در دهه فجر پروژه‌های مهمی در حوزه زیرساخت در گیلان افتتاح می‌شود که با افتتاح این میزان پروژه اشتغال خوبی در گیلان ایجاد شده و تولید رونق خواهد یافت.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه