رئیس‌کل دادگستری استان گیلان:

متکدیان خیابانی گیلان جمع‌آوری می‌شوند

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان، دستورات لازم نسبت به جمع‌آوری متکدیان خیابانی در استان را صادر کرد.

متکدیان خیابانی گیلان جمع‌آوری می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی امروز دستورات لازم نسبت به جمع‌آوری متکدیان خیابانی را صادر و با تأکید بر اقدام فوری برای جمع‌آوری متکدیان خیابانی در استان و نظارت سریع و مستمر بر این امر اظهار کرد: افراد بی‌خانمان و متکدی که در سطح شهر پراکنده هستند باید جمع‌آوری و در مجتمع‌هایی که به‌منظور ساماندهی این افراد تعبیه شده، مستقر شوند.

وی در ادامه افزود: حدود ۲۰ سال قبل شیوه‌نامه اجرایی مصوبه شورای‌عالی اداری به همه استان‌ها مبنی بر ساخت مجتمعی برای افراد بی‌خانمان در شهرهای پرجمعیت ابلاغ شده بود که در استان گیلان اجرایی نشد. در این راستا تکالیفی برای فرماندار و شهردار و همچنین حوزه‌های مختلف در استانداری در این شیوه‌نامه تعیین شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با تأکید بر لزوم تأسیس مجتمع‌های اردوگاهی با ظرفیتی حدود ۱۰۰ نفر به قید فوریت در شهر رشت تصریح کرد: این مجتمع غیر از گرم‌خانه‌های شهری و برای ساماندهی افراد بی‌خانمانی است که امکان دارد در سال یک یا دومرتبه از آن استفاده نمایند. فرمانداری باید نسبت به تعیین مکان مناسبی در این راستا اقدام کرده و با همکاری شهرداری رشت آن را تجهیز کند تا به‌صورت شبانه‌روزی و با به‌کارگرفتن افراد مراقب و نگهبان امکانات لازم برای جامعه هدف را فراهم نماید.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه