این خودروی برقی تویوتا به ایران می‌آید

طبق خبرهای منتشر شده، احتمالاً به‌زودی شاهد عرضه تویوتا bZ۳ در سامانه خودروهای وارداتی خواهیم بود. تویوتا bZ۳ رسماً به‌عنوان دومین مدل از خانواده جدید مدل‌های الکتریکی این برند شناخته می‌شود.

این خودروی برقی تویوتا به ایران می‌آید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» این خودرو بر اساس پلتفرم E-TNGA ساخته شده و طراحی برادر بزرگ‌تر خود یعنی bZ۴X را حفظ کرده است. تویوتا طراحی این سری از محصولات خود را از کوسه سرچکشی الهام گرفته و یک نشانه طراحی برای همه مدل‌های خانواده bZ است.
bZ۳ دارای یک خط سقف روان بوده که با گلگیرهای عقب به‌شدت چین‌خورده در تضاد است. ضریب درگ بدنه این خودرو ۰/۲۱۸ اعلام شده است.

در داخل، bZ۳ دارای چیزی است که تویوتا آن را «جزیره دیجیتال» می‌نامد؛ یک صفحه‌نمایش اطلاعات – سرگرمی بلند و کشیده در کنار یک کنترلر دایره‌ای‌شکل. این نمایشگر تنظیمات سیستم تهویه‌مطبوع و حتی باز کردن صندوق‌عقب را پشتیبانی می‌کند.
گزینه‌های پیشرانه ۱۷۸ و ۲۳۸ اسب بخاری برای این خودرو وجود خواهد داشت. حداکثر سرعت bZ۳ به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است. مدل پایه از بسته باتری ۴۹/۹۲ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که می‌تواند ۵۱۷ کیلومتر مسافت را بر اساس چرخه آزمایش خودروهای سبک چین (CLTC) بپیماید. BYD باتری لیتیومی این مدل را تأمین خواهد کرد.

قیمت تویوتا bZ۳ از حدود ۲۳ هزار دلار شروع و تا ۲۹ هزار دلار هم دارد که طبیعتاً به دلیل قوانین و محدودیت‌های وارداتی بازار ایران باید شاهد حضور نسخه پایه آن در کشور باشیم.
انتهای خبر/

منبع: خبر انلاین

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه