فرمانده سپاه قدس گیلان:

اقدامات بسیج بر پایه اخلاص و عمل جهادی است

فرمانده سپاه قدس گیلان، گفت: تمام اقدامات بسیج بر پایه اخلاص و عمل جهادی است لذا شناخت ظرفیت‌ها و توطئه‌های دشمن بر اساس احساس مسئولیت و بصیرت شکل می‌گیرد که عامل موفقیت این شجره طیبه است.

اقدامات بسیج بر پایه اخلاص و عمل جهادی است

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، سردار حمید دامغانی امروز در آیین دهمین اجلاسیه مجمع بسیجیان استان گیلان در سالن فراجا رشت اظهار کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، مجامع بسیج یکی از نمادهای اصلی مردم‌سالاری دینی و اسلامی است.

 وی با بیان اینکه نظام ما یک نظام مردمی است، گفت: یکی از نمادهای تحقق این شاخصه، مجامع بسیج هستند که در طول انقلاب اسلامی در تمام عرصه‌های مقابله و رفع تهدیدات دشمن، پیشرفت داشته و نقش اساسی ایفا کرده‌اند.

 فرمانده سپاه قدس گیلان در ادامه تصریح کرد: فلسفه بسیج در دیدگاه امام خمینی (ره)، استفاده از ظرفیت بی‌نهایت مردمی است که همواره دل در گرو انقلاب دارند و به کمک مسئولین در جهت رسیدن به اهداف و آرمان‌های انقلاب پای‌کار هستند.

 سردار دامغانی ادامه داد: امروز که ما در گام دوم انقلاب به سر می‌بریم، بسیج ساختار متفاوتی را به خود گرفته است؛ اگر در گذشته نقش بسیج در حوزه امنیتی، دفاعی، فرهنگی، سازندگی بود؛ اما امروز به فراخور شرایط کنونی جامعه فعالیت‌های بسیج در تمام عرصه‌ها و ابعاد مختلف توسعه‌یافته است.

 وی با اشاره به احساس مسئولیت و بصیرت به‌عنوان دو شاخصه اصلی تفکر بسیجی، بیان کرد: تمام اقدامات بسیج بر پایه اخلاص و عمل جهادی است لذا شناخت ظرفیت‌ها، توطئه‌های دشمن، موقعیت و زمان بر اساس احساس مسئولیت و بصیرت شکل می‌گیرد که عامل موفقیت این شجره طیبه است.

 فرمانده سپاه قدس گیلان اظهار کرد: امروز مجامع بسیج با ساختار نخبگانی در قالب هیئت‌های اندیشه‌ورز در جهت گام دوم انقلاب به سمت تمدن‌سازی در حال حرکت هستند؛ لذا به تعبیر رهبر انقلاب امروز نیازمند اجرای مرحله سوم و چهارم گام دوم انقلاب هستیم که در این میان مجامع بسیج می‌توانند نقش مؤثری داشته باشند.

 سردار دامغانی به هفت توصیه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و عنوان کرد: علم، معنویت، اقتصاد، عدالت، سیاست خارجه، حفظ استقلال و سبک زندگی هفت توصیه رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب است که نیازمند نقش‌آفرینی مجامع بسیج در این راستا هستیم.

علم مبتنی بر معنویت سبب پویایی است

 وی افزود: علم بدون معنویت خطا است که امروز نمودِ آن را در قالب کشتار زنان و کودکان بی‌گناه غزه شاهد هستیم؛ لذا علم مبتنی بر معنویت سبب پویایی خواهد شد.

 فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به کارکردهای مجمع بسیج، بیان کرد: این مجامع نقشی مؤثر در راستای شکل‌گیری دولت و جامعه اسلامی و نظام الگویی قابل‌ تکثیر در مسیر تمدن‌سازی خواهد داشت.

 سردار دامغانی در پایان ضمن تقدیر از تمام مجامع استانی و شهرستانی، خاطرنشان کرد: نیازمند اجرایی‌شدن طرح‌های موجود در این مجمع هستیم که نیاز جدی کشور ما است.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه