مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های آزاد گیلان خبر داد:

برگزاری بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت در رشت

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان، گفت: بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت هم‌زمان در سراسر کشور در بخش معارفی (کتبی) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

برگزاری بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت در رشت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» حجت‌الاسلام سید محمدحسین صفوی امروز در حاشیه برگزاری بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت در گفتگو خبرنگاران اظهار کرد: این آزمون در بخش کتبی در دو سطح استادان و دانشجویان هم‌زمان با سراسر کشور برگزار شد.

وی با بیان اینکه استادان در دو رشته سیره معصومان (ع) و سبک زندگی اسلامی با هم به رقابت پرداختند افزود: تفسیر و ترجمه قرآن کریم، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، سیره معصومان (ع)، حفظ و مفاهیم احادیث معصومان (ع)، احکام، پرسمان معارفی از جمله ۱۲ رشته مورد آزمون کتبی دانشجویان است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان گیلان ادامه داد: تفسیر و ترجمه قرآن کریم، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، سیره معصومان (ع)، حفظ و مفاهیم احادیث معصومان (ع)، احکام، پرسمان معارفی از جمله ۱۲ رشته مورد آزمون کتبی دانشجویان است.

صفوی سبک زندگی ایرانی – اسلامی، معارف نهج‌البلاغه، حفظ فرازهای نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه، حفظ فرازهای صحیفه سجادیه از دیگر مواردی است که دانشجویان در این آزمون انتخاب کرده‌اند، ادامه داد: تعداد داوطلبان در بخش‌های مختلف این آزمون حدود ۴۳۵ نفر بوده که از این میان تعداد ۳۵۲ نفر دانشجوی دختر و تعداد ۸۳ نفر دانشجوی پسر شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مسابقات سراسری قرآن و عترت شامل دو بخش دیگر با عناوین آوایی (شفاهی) و هنر و ادبیات دینی نیز بوده که در بخش آوایی قاریان و حافظان و مداحان به رقابت می‌پردازند، گفت: نفرات برتر به مسابقات استانی و سپس به مسابقات کشوری و در نهایت به مرحله ملی راه پیدا خواهند کرد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان گیلان ادامه داد: در بخش هنر و ادبیات دینی و پژوهشی آثار هنری و ادبی و پژوهشی داوطلبان در ۲۲ رشته جمع‌آوری در یکی از واحدها داوری شده و به آثار برتر جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه