عضو فراکسیون کارگری در مجلس شورای اسلامی:

حقوق بازنشستگان۲ برابر می‌شود

عضو فراکسیون کارگری در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس بند ۲ الحاقی ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم با عنوان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان دولت مکلف است طی سه سال در ابتدای برنامه هفتم این مهم را اجرایی کند.

حقوق بازنشستگان۲ برابر می‌شود

به گزارش هشت‌دی فاطمه محمدبیگی در مورد جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تا سقف ۹۰ درصد حقوق شاغلان همتراز، گفت: بند ۲ الحاقی ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم با عنوان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تا سقف ۹۰ درصد حقوق شاغلان همتراز به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، بر اساس این بند الحاقی دولت مکلف است طی سه سال در ابتدای برنامه هفتم این موضوع را اجرایی کند، به‌گونه‌ای که در سه سال نسبت مستمری بازنشستگی به اولین حقوق و دستمزد سال برقراری به‌عنوان حقوق مستمری‌بگیران به این عزیزان پرداخت شود.

 نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه با اجرایی‌شدن این بند الحاقی بخشی از قانون کار که سالیان دراز مغفول مانده بود به مرحله عملیاتی‌شدن می‌رسد، افزود: با عملیاتی‌شدن این بند الحاقی برنامه هفتم توسعه، بی‌تردید شاهد افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی خواهیم بود، یعنی تمام بازنشستگان مشمول این بند برنامه خواهند شد.

 رئیس فراکسیون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در مجلس شورای اسلامی در پایان این گفتگو با تأکید بر اینکه با سیاست‌های صورت‌گرفته درصدد رفع بخشی از مشکلات صندوق‌های بازنشستگی هستند، خاطرنشان کرد: در مورد افزایش و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مجلس گام بلندی در برنامه هفتم توسعه برداشت تا امیدی برای بازنشستگان باشد، مجلس به‌عنوان سیاستگذار و قانونگذار در فکر آینده بازنشستگان است. قطعاً نسل آینده اگر ببیند که سیاستگذاران امروزی کم‌کاری داشته‌اند بی‌تردید آنها ما را مؤاخذه خواهند کرد پس از امروز در اندیشه فردای نیامده باشیم.

انتهای پیام/

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه