رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح:

ناوشکن «دیلمان» شاهکاری بزرگ است

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، گفت: نیروی نظامی ایران همواره در اوج تحریم‌ها بوده است اما در چنین شرایطی، ناوشکن «دیلمان» با این سطح از فناوری و قدرت بومی، شاهکاری بزرگ محسوب می‌شود.

ناوشکن «دیلمان» شاهکاری بزرگ است

به گزارش هشت‌دی سردار سرلشکر محمد باقری صبح امروز در مراسم الحاق ناوشکن «دیلمان» در بندر انزلی، گفت: ناوشکن «دیلمان» و سایر توانمندی‌های دریایی ایران در منطقه و دریای خزر، در خدمت آرامش، تأمین امنیت، مقابله با تروریست‌ها و حوادث آینده است که با اتکا به توانمندی‌های بومی و نیز بدون حضور بیگانگان خواهد توانست پایداری امنیت دریایی را برای ایران و کشورهای همسایه فراهم کند.

وی با اشاره به تأثیر حضور در پهنه دریایی جهان در قدرت بازدارندگی افزود: دریای خزر، دریای صلح و دوستی است، و ما با همه همسایگانمان در دریای خزر روابط همه‌جانبه و دوستانه داریم و مجدد پیام دوستی و صلح را به تمام کشورهای حاشیه دریای خزر مخابره می‌کنیم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، تأکید کرد: نیروی نظامی ایران همواره در اوج تحریم‌ها بوده است، اما در چنین شرایطی، ناوشکن «دیلمان» با این سطح از فناوری و قدرت بومی، شاهکاری بزرگ محسوب می‌شود.

سردار سرلشکر باقری تصریح کرد: نیروی دریایی اکنون با این توانمندی، امنیت پایدار را در شمال کشور رقم زده است و ما با این توانمندی بالا همکاری با سایر کشورهای این منطقه را ادامه می‌دهیم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، هفت آذر را یادآور حادثه‌ای بزرگ دانست و گفت: ایثار نیروی دریایی و تکاوران ناوچه پیکان در جنگ تحمیلی، سرنوشت نیروی دریایی دشمن را درهم پیچید، تا جایی که آن‌ها تا پایان جنگ دیگر نتوانستند فعالیتی را از دریا علیه ایران انجام دهند.

وی گشت راهبردی ناوگان ۸۶ نیروی دریایی در کره زمین را نشان‌دهنده توانمندی ایران و موجب قدردانی فرمانده کل قوا اعلام کرد و افزود: الحاق ناوشکن «دیلمان» به دریای خزر و آب‌های شمال، در ادامه تدابیر راهبردی رهبر معظم انقلاب و بیانگر ادامه پیشرفت‌های نیروی دریایی راهبردی ایران است.

سردار سرلشکر باقری به نقش آموزش و سرمایه انسانی در استفاده از تجهیزات پیشرفته دریایی و جوانان مؤمن، متعهد و باهوش نیروی دریایی اشاره و تصریح کرد: باید توان رزم نیروهای نظامی با انجام تمرین‌ها و رزمایش‌های مختلف افزایش یابد تا با ارتقای توانمندی‌ها، تجهیزات نظامی به سلاحی آتشین تبدیل شود.

انتهای پیام/

منبع: صداوسیما

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه