فرمانده سپاه قدس گیلان:

کار دانشگاه انسان‌سازی است

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه برای تمدن‌سازی نیازمند عزم، اراده و هدایت هستیم، گفت: تقویت افراد در جهت جامعه‌سازی و جامعه‌پردازی نوعی کادرسازی است؛ لذا به تعبیر رهبر کبیر انقلاب اسلامی کار دانشگاه فقط انتقال دانش و تجربه نیست؛ بلکه انسان‌سازی است.

کار دانشگاه انسان‌سازی است

به گزارش هشت‌دی سردار حمید دامغانی پیش از ظهر امروز در نشست سالیانه جبهه علمی فرهنگی بسیج اساتید استان گیلان در تالار حکمت دانشگاه گیلان ضمن گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: بسیج یک نهاد مقدس است که حضور در آن یک توفیق الهی است؛ لذا عملکرد بسیج در طول انقلاب گواه بر این مسئله است.

وی به تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی به‌عنوان یک معجزه اشاره کرد و گفت: شکل‌گیری بسیج نشان‌دهنده اعتقاد امامین انقلاب به‌ویژه بنیان‌گذار کبیر انقلاب بر تأثیر این شجره طیبه است که دستور تشکیل این نهاد مقدس را داد و رهبر معظم انقلاب آن را استمرار بخشید.

فرمانده سپاه قدس گیلان بسیج را ثمره نقش مهم مردم در نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: امام خمینی (ره) با تشکیل بسیج، معنای حقیقی دموکراسی را فارغ از هرگونه شعار در عمل ثابت کرد.

سردار دامغانی بر اهمیت مردم‌سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی تأکید کرد و گفت: در طول ۴۵ سال انقلاب اسلامی در تمامی صحنه‌هایی که مردم میدان‌دار بودند رشد جهشی داشتیم این در حالی است که هرگاه از مردم غفلت ورزیدیم دچار عقب‌ماندگی شدیم.

وی ادامه داد: امروز در تقابل بین نظام سلطه و انقلاب اسلامی شاهد کاهش کارکرد عناصر قدرت دشمن هستیم که این مسئله به برکت انقلاب و تفکر بسیج و بسیجی است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه امداد الهی از برکات بسیج است، تصریح کرد: این نصرت و امداد الهی را در تمام عرصه‌ها شاهد بوده و هستیم.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: بند اول بیانیه گام دوم انقلاب، علم و دانش است؛ چون بدون تولید و جهش علم امکان پیمودن این مسیر وجود ندارد و این راه مستلزم پیشرفت و جهش است؛ لذا آثار و ابعاد این جهش را در نظام بین‌الملل شاهد هستیم.

سردار دامغانی با اشاره به تغییر نظم جهانی در این راستا، بیان کرد: امروز دو قطب اصلی دنیا، لیبرال دموکراسی و اسلام است؛ لذا سایر ملل فاقد ایدئولوژی هستند و نهادهای اطلاعاتی آمریکا در برآوردهای خود تقابل با نظام جمهوری اسلامی را عامل کاهش قدرت و حکمرانی خویش می‌دانند که فارغ از تبلیغات رسانه‌ای، حقیقت امروز است.

فرمانده سپاه قدس گیلان افزود: هرچند نظام سلطه در جهت ادراک‌سازی و فضای بین‌المللی در جهت بازگشت به سلطه و حفظ قدرت جهانی در تلاش است؛ اما رهبر انقلاب با توصیه‌های خویش همواره بر رسیدن به قله تأکید می‌کنند.

سردار دامغانی به تاکتیک‌های دشمن اشاره کرد و گفت: امروزه دشمن با شکست در برابر منطق اسلام و انقلاب از حکمرانی میدانی به مجازی روی آورده است و عرصه درگیری خویش را از فضای حقیقی به مجازی تغییر داده که محل جولان دروغ و فریب است.

 رویارویی افکار عمومی در میدان جنگ غزه

وی با اشاره به نقش اساسی بسیج اساتید در راستای گام دوم انقلاب، گفت: امروزه آنچه که در جنگ غزه در حال رخ‌دادن است بیش از میدان درگیری فیزیکی، رویارویی افکار عمومی است؛ لذا نظام سلطه دچار شکست اساسی شده و تحرکات و تجمعات جهانی علیه صهیونیسم نشان از این شکست دارد.

فرمانده سپاه قدس گیلان ادامه داد: حرکت علمی به‌سوی تمدن‌سازی نیاز به زیرساخت، ساختار، الگو و بنا دارد به‌علاوه نیازمند یک مبانی به‌روز داخلی هستیم و انسان‌هایی که این مبنا را به بنا تبدیل کنند؛ لذا این مسئله توسط دانشگاه و حوزه و پیوند بین این دو ذیل مجموعه بسیج اساتید امکان‌پذیر است که در صورت پیشبرد موفق خواهد شد.

 کار دانشگاه فقط انتقال دانش و تجربه نیست؛ بلکه انسان‌سازی است

وی با اشاره به اهمیت کادرسازی در این راستا اشاره و عنوان کرد: تقویت افراد در جهت جامعه‌سازی و جامعه‌پردازی نوعی کادرسازی است؛ لذا به تعبیر رهبر کبیر انقلاب اسلامی کار دانشگاه فقط انتقال دانش و تجربه نیست؛ بلکه انسان‌سازی است.

حکمرانی جدید مجازی دشمن شکل جدیدی از سلطه‌گری است

وی اظهار کرد: حکمرانی جدید مجازی دشمن شکل جدیدی از سلطه‌گری است که در سال گذشته شاهد آثار آن در قالب تسخیر اذهان جامعه هدف در کشور بودیم، بدین‌وسیله دشمن به دنبال پیگیری و هدایت اهداف خویش است؛ لذا بسیج اساتید باید ذهن جوانان، دانشجویان و آحاد جامعه را از شبهات خارج کند و هیچ‌کس به جز قشر علمی شأنیت این کار را به نحو صحیح ندارد.

فرمانده سپاه قدس گیلان در پایان خاطرنشان کرد: برای تمدن‌سازی نیاز به جهش داریم که این ظرفیت در کشور ما وجود دارد و نیازمند عزم، اراده و هدایت هستیم؛ لذا این حجم از ناامیدی که توسط دشمن تزریق می‌شود شما اساتید می‌توانید برطرف کنید؛ تا ان‌شاءالله با احصاء مسائل و مشکلات و ارائه راهکارهای عملیاتی در راستای مرتفع‌سازی مسائل موجود گام برداریم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه