سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در گفتگو با هشت‌دی:

مجوز ساخت‌وساز به ساکنان ییلاق «کرمون تالش» داده نشده است

 سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه مجوزی به ساکنان ییلاقات کرمون اسالم تالش برای ساخت‌وساز داده نشده بود و این مناطق جز اراضی ملی محسوب می‌شود، گفت: پرونده تخلف برای کسانی که اراضی ملی را به مردم فروخته‌اند تشکیل شده است.

مجوز ساخت‌وساز به ساکنان ییلاق «کرمون تالش» داده نشده است

به گزارش هشت‌دی چندی پیش ویدئویی از ساکنان روستای کرمون اسالم تالش در فضای مجازی منتشر شد که در آن برخی به تخریب خانه و ویلاهای خود در منطقه معترض بودند و درخواست جلوگیری از بی‌خانمان شدن خود را مطرح کرده بودند.

اما و اگرهای تخریب خانه‌های مردم روستای کرمون اسالم تالش

 طبق ویدئوهای منتشر شده، مردم روستا معتقد هستند که خانه‌هایشان آبا و اجدادی بوده و زمین شخصی است و منابع طبیعی حق تصرف و تخریب خانه‌ها را ندارد از طرفی مسئولان ذی‌ربط می‌گویند که ساخت‌وسازهای غیرقانونی می‌بایست تخریب و اراضی ملی رفع تصرف شود.

 از سوی دیگر، ساکنان این روستا گلایه‌مند هستند که چرا غیربومیان به‌راحتی مجوز ساخت‌وساز می‌گیرند؛ اما آنها نمی‌توانند روی زمین‌های پدری خود زندگی یا ساخت‌وساز کنند؛ موضوعی که نه‌تنها اعتراض این افراد بلکه مایه اعتراض و دلخوری تقریباً همه گیلانی‌ها است.

حکم تخریب قانونی است و هیچ مسئولی نمی‌تواند جلوی اجرای آن را بگیرد

 نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس در گفتگو با هشت‌دی، با اشاره به اینکه درخواست مردم اسالم تالش در جلسه شورای تأمین استان مطرح شده است بیان کرد: هنوز نتیجه‌ای از این بحث حاصل نشده است و اجرای حکم تخریب نیز قطعی است.

 حسن محمدیاری با بیان اینکه حکم تخریب قانونی است و هیچ مسئولی نمی‌تواند جلوی اجرای آن را بگیرد افزود: حرف من این است که الان شرایط مناسبی برای اجرای چنین حکمی نیست؛ زیرا معتقدم حقوق مردم رعایت نشده است و اولویت اول بنده نیز رضایتمندی مردم است.

 وی ادامه داد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را در پیش داریم و نیازمند آن هستیم که سبد آرا بالاتر رود؛ لذا چنین اقداماتی تأثیر منفی در امر انتخابات دارد.

اکنون شرایط مناسبی برای ناامید کردن مردم نیست

 محمدیاری با اشاره به پیگیری‌های خود برای متوقف کردن اجرای حکم تخریب گفت: با رئیس‌کل دادگستری و استاندار صحبت می‌کنم تا فعلاً از اجرای حکم دست نگه دارند تا شاید این منطقه جز طرح هادی شود و یا راه دیگری اتخاذ کنیم.

 وی با بیان اینکه اکنون شرایط مناسبی برای این کار و ناامید کردن مردم نیست تصریح کرد: از ظرفیت‌های قانونی خودم برای این موضوع استفاده می‌کنم.

این مناطق جز اراضی ملی محسوب می‌شود؛ مستندات قانونی موجود است

 سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان نیز در گفتگو با هشت‌دی، با اشاره به قانونی‌بودن رفع تصرف ییلاق اسالم تالش اظهار کرد: مجوزی به ساکنان این منطقه برای ساخت‌وساز داده نشده بود و این مناطق جز اراضی ملی محسوب می‌شود.

پرونده تخلف برای کسانی که اراضی ملی را فروخته‌اند تشکیل شد

 مازیار رضوی افزود: پرونده تخلف برای کسانی که اراضی ملی را به مردم فروخته‌اند تشکیل شده است.

 وی با بیان اینکه مستندات مبنی بر ملی بودن اراضی مورد اعتراض ساکنان منطقه موجود است بیان کرد: ما طبق قانون به وظایف خود برای رفع تصرف اراضی ملی عمل می‌کنیم.

 انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه