«گوگل» هم به ارتش اسرائیل پیوست

گوگل با درخواست ارتش رژیم اشغالگر برای توقف فعالیت برنامه‌های مسیریابی در فلسطین اشغالی موافقت کرد.

«گوگل» هم به ارتش اسرائیل پیوست

به گزارش هشت‌دی  بلومبرگ نوشت: گوگل به درخواست ارتش رژیم صهیونیستی پاسخ مثبت داده است و فعالیت برنامه‌های مسیریابی و ترافیک زنده در فلسطین اشغالی متوقف شده است. برنامه‌های گوگل‌مپ و ویز (Waze) در حال حاضر در آن منطقه به داده‌های ماهواره‌ای گوگل دسترسی ندارند.

 سخنگوی گوگل‌مپ دراین‌رابطه می‌گوید: «همانطور که در شرایط مشابه گذشته با ارتش اسرائیل همکاری داشتیم، کنون نیز به طور موقت دسترسی به ترافیک زنده و اطلاعات مسیرها را به‌خاطر حفظ ایمنی ساکنان منطقه متوقف کردیم».

 سخنگوی گوگل دقیقاً مشخص نکرد منظورش از ساکنان منطقه چه کسانی هستند و چطور متوقف کردن دسترسی عموم مردم به این سامانه می‌تواند به حفظ امنیت آن‌ها کمک کند. کارشناسان معتقدند این اقدام رژیم صهیونیستی به‌عنوان مقدمه‌ای بر ورود زمینی به نوار غزه است.

 سخنگوی گوگل همچنین اعلام کرد که این شرکت با نهادها و مقامات متعددی در این زمینه مشورت کرد و سپس دست به این اقدام زد. این امر نشان‌دهنده فشارهای متعددی است که رژیم صهیونیستی بر این شرکت وارد ساخته است.

کارشناسان معتقدند سرویس‌های گوگل در اختیار ارتش صهیونیستی قرار می‌گیرد و آن‌ها از طریق تصاویر ماهواره‌ای و سایر خدمات به دنبال برقراری لجستیک نظامی برتر هستند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه