استاندار گیلان مطرح کرد:

ضرورت تشکیل اتاق اندیشه‌ورز متشکل از نخبگان گیلان

 استاندار گیلان با اشاره به‌ضرورت تشکیل اتاق اندیشه‌ورز متشکل از نخبگان استان گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار نیازمند اندیشه‌های خلاقانه نخبگان هستیم.

ضرورت تشکیل اتاق اندیشه‌ورز متشکل از نخبگان گیلان

به گزارش هشت‌دی، اسدالله عباسی پیش از ظهر پنج‌شنبه در نشست با نخبگان و رؤسای دانشگاه‌های استان گیلان با بیان اینکه در مسیر توسعه قرار داریم و برای رسیدن به توسعه پایدار نیازمند اندیشه‌های خلاقانه نخبگان هستیم اظهار کرد: باید همه کارها بر اساس پژوهش انجام شود تا ضریب خطا کاهش یابد.

وی با اشاره به‌ضرورت تشکیل اتاق اندیشه‌ورز متشکل از نخبگان استان بیان کرد: باید به سمت تقویت دانشگاه‌های نسل سه و چهار حرکت کنیم؛ زیرا از مرحله آموزش و پژوهش عبور کردیم و باید برای مسائل استان نظیر تهدید جمعیتی و محیط زیستی راهکارهای مؤثر ارائه شود.

استاندار گیلان با تأکید بر استفاده از دانش روز خاطرنشان کرد: اجرایی‌کردن اقتصاد دانش‌بنیان امری اجتناب‌ناپذیر در شرایط امروز است؛ زیرا اقتصاد وابسته به نفت رنگ‌باخته و باید به سمت علم و فناوری رفت.

 عباسی با اشاره به زنجیره ارزش راهبردی در استان گیلان افزود: برای ماندگاری محصولات غذایی و صادرات و حفظ امنیت غذایی کشور باید علمی اقدام کرد؛ زیرا مسائل سنتی در دنیا کنار گذاشته شده است.

 وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند بخشی از بودجه خود را برای عملی‌کردن پژوهش‌های علمی اختصاص دهند گفت: گیلان طبیعت خدادادی دارد و نیازی به ساختن دریا و جنگل… مصنوعی نیست؛ لذا باید از ظرفیت‌های موجود به‌خوبی استفاده کرد.

 استاندار گیلان با بیان اینکه صنعت تقاضامحور باید ایجاد شود افزود: صنایع مستقیماً به دانشگاه‌ها رفته و تقاضای همکاری با جامعه علمی داشته باشند.

 وی تصریح کرد: بعد از راه‌اندازی کریدور شمال جنوب، آمادگی ورود به اوراسیا را داریم.

بنیاد نخبگان گستره عملیاتی استانی و ملی دارد

 رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه اگر کار را به نخبگان بسپاریم از فواید زیادی بهره‌مند می‌شویم گفت: کم‌کردن هزینه‌ها در حوزه مالی و زمان، عمق اثرگذاری تصمیماتی که با نخبگان گرفته می‌شود و افزایش گستره اثرگذاری تصمیمات از جمله فواید سپردن کار به نخبگان است.

 فرهاد شیرینی با اشاره به اینکه بنیاد نخبگان گستره عملیاتی استانی و ملی دارد ادامه داد: کار مجموعه، شناسایی و توانمندسازی و کمک به ورود نخبگان به عرصه اثرگذاری جامعه است.

 وی با اشاره به طرح‌های بنیاد نخبگان گیلان بیان کرد: ارائه راهکار برای مسائل جامعه از وظایف بنیاد نخبگان است و امیدوارم بودجه‌های لازم برای این مسائل در نظر گرفته شود.

ثبت بیش از ۲۶۰ اختراع در پارک علم و فناوری گیلان

 عبدالله حاتم زاده رئیس پارک علم و فناوری گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بیش از ۳۵۰ شرکت فناوری در گیلان وجود دارد بیان کرد: بیش از ۲۶۰ اختراع در پارک علم و فناوری گیلان به ثبت رسیده که بخشی از آن نیز اجرایی شده است.

 وی با اشاره به عدم استفاده مطلوب از مرزهای آبی استان عنوان کرد: تنها ۵ درصد از سواحل گیلان مورداستفاده قرار گرفته و فایده اقتصادی آن حدود ۲.۵ درصد است درصورتی‌که از لحاظ برخورداری از منابع آبی و ساحلی جز کشورهای رده‌بالای دنیا هستیم.

 انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه