رئیس‌کل دادگستری گیلان: 

دانشجو باید مسلط به امور سیاسی باشد

رئیس‌کل دادگستری گیلان با بیان اینکه دانشجو باید مسلط به امور سیاسی باشد و ضمن فراگرفتن دانش سیاسی هوشیار باشد، گفت: دانشجویان در حوزه‌های تحقیق و پژوهش به‌ دور از جریان‌های سیاسی و سیاست‌زدگی باشند.

دانشجو باید مسلط به امور سیاسی باشد

به گزارش هشت‌دی حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی پیش از ظهر امروز در نشست با مدیران و اساتید دانشگاه گیلان با بیان اینکه این دانشگاه از دانشگاه‌های برتر کشور است، اظهار کرد: دانشگاه گیلان از ابعاد علمی و فرهنگی دارای سطح ممتازی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید همواره تلاش کند تا حرکتی روبه‌جلو داشته باشد، افزود: نباید کیفیت را فدای کمیت کند.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با بیان اینکه هر دانشگاه باید در مسائلی نوآوری داشته باشد که سایر دانشگاه‌ها فاقد آن باشند، تصریح کرد: دانشجو باید مسلط به امور سیاسی باشد و ضمن فراگرفتن دانش سیاسی هوشیار بوده و در حوزه‌های تحقیق و پژوهش به‌دوراز جریان‌های سیاسی و سیاست‌زدگی باشند.

صادقی نیارکی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت دانشگاه در راستای کمک و خدمت به کشور بهره بگیریم، ادامه داد: در استان گیلان چالش‌های متعددی داریم که نیازمند کار پژوهشی و علمی درست و متقن است.

 وی به اهمیت پژوهش علمی و ساختاری در برخی آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، خودکشی و خشونت اشاره کرد و گفت: ضروری این موارد در اولویت پژوهش‌های دانشگاه قرار گیرد.

 رئیس‌کل دادگستری گیلان به وضعیت رودخانه‌های گوهررود و زرجوب شهر رشت اشاره کرد و با بیان اینکه این دو رودخانه فرصتی طلایی در جهت زیبایی شهر، ایجاد مراکز تفریحی در حاشیه رودخانه و جذب گردشگر است، گفت: متأسفانه به دلیل عدم مدیریت صحیح هم‌اکنون این دو رودخانه به تهدیدی برای استان تبدیل شده است.

وی با تأکید بر بومی‌سازی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها و تمایل پیداکردن به سمت نیازهای اجتماعی، گفت: بسیاری از پایان‌نامه‌ها و تحقیقات هیچ مشکلی از مشکلات کشور و استان را حل نمی‌کند و کاربردی در جامعه ندارد.

رئیس‌کل دادگستری گیلان در پایان حرکت به سمت تولید علم را نیاز کشور دانست و اظهار داشت: تولید علم فقط اختراع دستگاه و وسیله نیست و تولید راهکارهای برون‌رفت از معضلات به‌نوعی تولید علم در جامعه است.

 گفتنی است در ابتدای این نشست فرید نجفی رئیس دانشگاه گیلان ضمن ارائه گزارشی اجمالی از فعالیت‌های دانشگاه در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و…، در ارتباط با مسائل حقوقی دانشگاه نکاتی را مطرح کرد.

 انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه