سرپرست اداره کل راه وشهرسازی گیلان:

طرح تفصیلی لنگرود تصویب شد

سرپرست اداره کل راه وشهرسازی گیلان گفت: طرح تفصیلی شهر لنگرود پس از طی مراحل کارشناسی در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به تصویب رسید.

طرح تفصیلی لنگرود تصویب شد

به گزارش هشت‌دی  محمدرضا فلاحتگر پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت مصوب شدن طرح‌های تفصیلی شهرها، گفت: تدوین و تصویب طرح‌های جامع و تفصیلی برای شهرها یک ضرورت است که علاوه بر اجرای قانون، شرایط خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان را فراهم می‌کند.

 وی افزود: در تصویب طرح‌های تفصیلی برای شهرها توجه به حفظ شاخص‌ها و مزیت‌های مکانی با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد هر شهر و نحوه انعکاس کالبدی آن‌ها بسیار اهمیت دارد و هماهنگی و ایجاد تفاهم با مردم و مسئولان محلی و ایجاد حساسیت نسبت به ویژگی‌های منحصر به فرد هر شهر ضروری است که در نشست‌های کمیسیون ماده ۵ دنبال می‌شود.

 فلاحتگر گفت: تصویب این طرح، اقدام خوبی برای شهر لنگرود محسوب می‌شود و منشأ خیر و توسعه برای این شهر خواهد بود.

 رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی گیلان گفت: در راستای تقویت مزیت‌های مکانی و تبلور ظرفیت این شهرها و هویت‌بخشی به آن‌ها، تهیه نقشه منظومه‌های گردشگری در مقیاس شهرستان در انطباق با ساختار و جاذبه‌های شهر با هماهنگی دستگاه‌های عضو کمیسیون ماده ۵ مورد تأکید قرار گرفت تا نقشه فرهنگی با تأکید بر آیین‌ها، رویداد مکان‌ها و میراث‌فرهنگی ناملموس هر خطه تهیه شود.

 وی با تأکید بر ضرورت تصویب طرح‌های تفصیلی برای تمام شهرها افزود: با اجرای طرح تفصیلی و جامع شرایط برای برقراری عدالت شهری میان شهروندان فراهم شده و امکان تخلف و اعمال سلیقه شخصی توسط مدیران شهری از بین می‌رود.
انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه