بازگشت ۱۲۴ هزار نیروی کار با احیای ۵۷۰۰ واحد تولیدی

دولت سیزدهم با احیای ۵ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی خرد، متوسط و بزرگ راکد و نیمه تعطیل در کشور، بیش از ۱۲۴ هزار کارگر بیکار شده را به رونق چرخه تولید بازگرداند.

بازگشت ۱۲۴ هزار نیروی کار با احیای ۵۷۰۰ واحد تولیدی

به گزارش هشت‌دی  نهضت احیای واحدهای اقتصادی یکی از راهبردهای دولت سیزدهم بود که در این زمینه نهادهای مختلف دست‌به‌کار شدند تا با رفع موانع پنج هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی که با سرمایه بیش از ۱۳۵ هزار میلیارد تومان دچار تعطیلی و رکود شده بود، را فعال کنند.

دولت سیزدهم با اختصاص ۴۱ هزار میلیارد تومان تأمین منابع از محل تسهیلات و ابزارهای مالی از طریق صندوق احیا و زنجیره تأمین برای بنگاه‌های مسئله‌دار در کمتر از ۲ سال فعالیت خود نه‌تنها به بخش تولید کمک کرد، بلکه اشتغال نیروی کار را تأمین کرد و باری از دوش کارگران بیکار شده را برداشت و آنها را به محیط کاری بازگرداند.

 بیرخانه نهضت احیای واحدهای اقتصادی در جهت حمایت از تولیدکنندگان و نیروی کار اقدامات مختلفی از جمله ایجاد و ساماندهی شبکه احیاگران سه هزار و ۲۰۰ نفری، حل پرونده‌های حقوقی و بانکی بنگاه‌های اقتصادی، تهیه و تدوین بسته‌های جامع ظرفیت‌های سیاستی و حمایتی دولت، طراحی اولین پارک و پردیس احیای واحدهای اقتصادی، شناسایی واحدهای غیرفعال، نیمه‌فعال، روبه افول، طرح نیمه‌تمام و طرح‌های زیر ظرفیت اقتصادی، رصد و پایش واحدهای اقتصادی و برگزاری تورهای احیا را انجام داد.

 طبق گزارش این دبیرخانه، بیش از ۴۷ هزار واحد نیمه‌فعال در کشور شناسایی شد که در حدود ۲ سال فعالیت این دولت پنج هزار و ۷۰۰ واحد احیا شده است.

 واحدهای احیا شده به سه دسته واحدهای نیمه‌فعال احیا شده، واحدهای غیرفعال احیا شده و واحدهای رفع موانع پیش روی آنها طبقه‌بندی شدند طبق گزارش دبیرخانه نهضت احیای واحدهای اقتصادی ۴۴ درصد واحدهای احیا شده در زمره نیمه‌فعال‌ها، ۱۰ درصد جزو رفع موانع و ۴۶ درصد واحدهای صنعتی غیرفعال هستند که به چرخه رونق تولید و اقتصادی کشور بازگشتند.

بیشترین واحدهای صنعتی احیا شده در کدام استان‌ها هستند؟

واحدهای احیا شده در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله صنعتی، معدنی، کشاورزی، گردشگری و سایر موارد بودند. بیشترین تعداد واحدهای احیا شده به شهرک‌های صنعتی در کشور باز می‌گردد.

بیشترین درصد واحدهای احیا شده در استان‌های خراسان شمالی و البرز با ۳۸ درصد، تهران با ۲۴ درصد، قم با ۲۳ درصد و مرکزی با ۱۴ درصد است.

بیشترین تعداد واحدهای احیای شده به استان‌های تهران، خراسان رضوی، قزوین، فارس و قم اختصاص دارد.

دولت سیزدهم رفع موانع تولید و احیای بنگاه‌های صنعتی و تولیدی را جزو اولویت‌های خود قرارداد بر این اساس در کنار تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، در بازگرداندن واحدهای تولیدی و صنعتی راکد به چرخه تولید اقدامات شایسته‌ای انجام داد؛ چراکه احیای واحدهای تولیدی نه‌تنها به رشد و رونق اقتصاد منجر می‌شود؛ بلکه باعث امید در نیروی کار و بازگشت فرصت‌های شغلی از دست رفته در کشور می‌شود که این امر با اهتمام و عزم جدی دولتمردان پیگیری می‌شود.

ضمن اینکه آمارهای مراکز رسمی نشان از رشد اقتصادی، افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری مهر تأییدی بر حمایت و پشتیبانی‌های دولت سیزدهم در جهت رونق تولید و اشتغال در کشور است.

انتهای خبر/

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه