رئیس‌جمهور وارد اصفهان شد

رئیس‌جمهور دقایقی پیش وارد فرودگاه شهید بهشتی اصفهان شد و از سوی مسئولان استان مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس‌جمهور وارد اصفهان شد

به گزارش هشت‌دی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه به‌منظور بازدید، افتتاح چند پروژه و حضور در آیین افتتاحیه پنجمین دوره جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) به اصفهان سفرکرده است.

 بازدید از «خط انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان» و آغاز عملیات اجرایی فاز دوم این طرح، نخستین برنامه دکتر رئیسی در استان اصفهان است.

 پروژه انتقال و آبرسانی از خلیج‌فارس و دریای عمان به اصفهان یکی از پروژه‌ها برای تأمین آب استان باهدف جلوگیری از گسترش فرونشست از طریق قطع نیاز صنایع استان به آب رودخانه زاینده‌رود و آب‌های زیرزمینی است که عملیات اجرای آن از شهریور سال گذشته آغاز شده است.

 رئیس‌جمهور در سفر یک‌روزه خود به اصفهان، فاز اول نیروگاه فولاد مبارکه به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات را افتتاح می‌کند.

 این نیروگاه با ظرفیت ۹۱۴ مگاوات یک نیروگاه ایرانی پیشرفته با راندمان بالا و رعایت مسائل زیست‌محیطی با کاهش آلایندگی به میزان ۱۵ درصد است که به دست صنعتگران و مهندسان ایران و با مشارکت ۷۶ شرکت احداث و تجهیز شده است.

 همچنین امروز با حضور آیت‌الله رئیسی، پروژه «تصفیه گازوئیل (DHT) پالایشگاه اصفهان» به بهره‌برداری رسمی می‌رسد.

 این پروژه با تولید روزانه ۱۰۰ هزار بشکه گازوئیل و سوخت پاک مطابق با استاندارد یورو ۵، از انتشار روزانه ۳۰۰ تن گوگرد در هوای کلانشهرهای کشور جلوگیری می‌کند.

 یکی دیگر از برنامه‌های مهم سفر رئیس‌جمهور به اصفهان، حضور در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) که به نوبل اسلامی در جهان مشهور است.

 جایزه مصطفی (ص) باهدف شناسایی آثار برجسته دانشمندان جهان اسلام در توسعه علم و فناوری از اوایل دهه ۹۰ شروع بکار کرد و تاکنون چهار دوره آن در سال‌های ۱۳۹۴، ۱۳۹۶، ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ برگزار شده است.

 بیش از یکصد نفر از دانشمندان جهان اسلام از ۴۰ کشور در پنجمین رویداد جایزه علم و فناوری مصطفی (ص) شرکت می‌کنند.
انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه