رزمنده گیلانی دوران دفاع مقدس در گفتگو با هشت‌دی:

جنگ به‌درستی روایت‌گری نشده است

رزمنده گیلانی دوران دفاع مقدس با بیان اینکه روایت‌های جنگ به خوبی تبیین نشده است، گفت: اگر جنگ به‌درستی روایت می‌شد مردم الان از ما بهتر عمل می‌کردند.

جنگ به‌درستی روایت‌گری نشده است

به گزارش هشت‌دی حشمت‌الله هدایتی از رزمندگان دوران دفاع مقدس است که سال‌های نوجوانی و جوانی‌اش را در جنگ گذرانده و پس از چند دهه از پایان یافتن جنگ ایران و عراق، دفاع از وطن را به دفاع از حرم در سوریه پیوند زد.

در ادامه به گفتگو با این رزمنده گیلانی دوران دفاع مقدس می‌پردازیم.

حشمت‌الله هدایتی در گفتگو با هشت‌دی با بیان اینکه از ۱۶سالگی عازم جبهه‌های حق علیه باطل شده است، اظهار کرد: زمان اعزام دانش آموز بودم و به‌عنوان یک بسیجی عاشق امام و انقلاب داوطلبانه به جبهه رفتم.

وی با بیان اینکه خودم را همیشه سرباز نظام می‌دانم، افزود: زمان جنگ از مرخصی ۱۵روزه به طور کامل استفاده نمی‌کردم و چند روز زودتر به جبهه برمی‌گشتم زیرا فضای آنجا بسیار احساسی و معنوی و پر از صمیمیت بود و دلتنگ سایر همرزمان می‌شدیم.

رزمنده گیلانی دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه از سن پایین دوره‌های آموزشی فرماندهی گروهان و گردان را گذرانده است، بیان کرد: سعی کردم رزمنده با سواد و به‌روزی باشم و علوم مربوطه را یاد بگیرم تا نیروی کارآمدی برای نظام شوم.

هدایتی با بیان اینکه به مدت ۶۰ ماه در جبهه حضور داشته است، عنوان کرد: بعد از جنگ هم به سمت غرب کشور و کردستان رفتم و در مقابل فتنه‌های دشمن ایستادم.

افتخار می‌کنم جوانی‌ام را در جبهه گذراندم

وی تصریح کرد: افتخار می‌کنم جوانی خود را در جبهه و همراه رزمندگان گذراندم.

 

هدایتی با اشاره به خاطره‌ای از حضور خود در جبهه گفت: روزی از اخوی شهید حجت نظری درخواست کردم از خط عقب بیاید تا برای ما مداحی و قرآن بخواند، درخواست من ۱۶ روز طول کشید و هر دفعه به بهانه‌ای عقب می‌افتاد تا اینکه یک روز از بی‌سیم به من اطلاع دادند امروز او پیش شما می‌آید اما پس از رسیدن و سلام کردن، زیر یک دقیقه به‌خاطر اصابت خمپاره به شهادت رسید و آسمانی شد.

 

رزمنده گیلانی دوران دفاع مقدس با بیان اینکه روایت‌های جنگ به خوبی تبیین نشده است، ادامه داد: واقعه کربلا زیر ۱۲ ساعت بود اما روایت‌گری حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) باعث شد این واقعه ماندگار شود لذا معتقدم اگر جنگ به‌درستی روایت می‌شد مردم الان از ما بهتر عمل می‌کردند.

وی تصریح کرد: اگر شهدا و رزمندگان را به‌درستی به مردم بشناسانیم تا الگو شوند، دچار مشکلات امروز نبودیم.

هدایتی با بیان اینکه فلسفه شهدا و رسالت آنها را به‌درستی تبیین کنیم، افزود: قدرت شهدا بالاست ولی باید به صحنه بیاییم و در مدارس و دانشگاه درباره دفاع مقدس و شهدا و رشادت رزمندگان در طول هشت سال و سبک زندگی شهدا حرف بزنیم و حقیقت دفاع مقدس را به‌مردم مخصوصا جوانان انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس در همه ابعاد اقتصادی سیاسی و اجتماعی پیام دارد، گفت: امروز هم می‌توانیم نسل شبیه شهید املاکی داشته باشیم اما به‌شرطی که به حرف ولیّ خود گوش کنیم و به وصیت شهدا عمل کنیم.

هدایتی با اشاره به اینکه فتنه‌ها به عنایت و دعای شهدا و حضرت آقا به نتیجه نمی‌رسد، افزود: باید به صحنه بیایم و حرف شهدا را به مردم درست بگوییم تا مردم عاشق شهدا باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه