سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان:

نرخ تورم در گیلان ۲ درصد کمتر از کشور است

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه نرخ تورم در گیلان ۴۴/۷ درصد است، گفت: این میزان ۲ درصد کمتر از نرخ کشوری تورم است.

نرخ تورم در گیلان ۲ درصد کمتر از کشور است

به گزارش هشت‌دی محمدرضا رستمی در جلسه شورای معاونین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان اظهار کرد: نرخ تورم گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در کشور بیش از ۶۱ درصد و در گیلان نیز بالغ بر ۵۶ درصد است که ۵ درصد کمتر از میانگین کشور است.

وی افزود: تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای گیلانی در گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات نیز بیش از ۳۹ درصد است که ۳ دهم درصد از نرخ کشوری آن کمتر است.

 سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان، بالاترین نرخ تورم کالاها و خدمات مصرف‌کنندگان گیلانی را برای گروه‌های روغن و چربی‌ها، گوشت قرمز و ماکیان، هتل و رستوران، خدمات نگهداری و تعمیر واحدهای مسکونی عنوان و تصریح کرد: گروه‌های گوشت قرمز و ماکیان، و هتل و رستوران، در هر ۳ شاخص سالانه، نقطه‌به‌نقطه و ماهانه، بالاترین نرخ تورم را داشتند.

رستمی افزود: بر اساس آمارها شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارها در مرداد ۱۴۰۲، استان‌های تهران با نرخ ۴۲ ممیز یک و یزد با نرخ ۵۷ ممیز ۲ درصد، به ترتیب پایین‌ترین و بالاترین نرخ تورم در کشور را دارند.

 وی گفت: نرخ تورم گیلان، ۴۴/۷ درصد است که نسبت به نرخ تورم کشور ۲ درصد کمتر است.
انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه