رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی گیلان خبر داد:

تحصیل بیش از ۲ هزار دانش‌آموز در مدارس استثنایی گیلان

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی گیلان از خدمات‌رسانی ۷۷۰ نفر به کودکان استثنایی این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر دو هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز استثنایی در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند.

تحصیل بیش از ۲ هزار دانش‌آموز در مدارس استثنایی گیلان

به گزارش هشت‌دی مرضیه کریمی با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۳۲ دانش‌آموز استثنایی در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند افزود: از این تعداد، در سال تحصیلی جدید ۲۰۰ دانش‌آموز هم در مدارس استثنایی گیلان ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه گیلان ۴۵ مدرسه استثنایی با ۳۵۸ کلاس درس دارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود تعداد کلاس‌های درس تا اوایل مهر به ۴۱۱ کلاس درس افزایش یابد.
رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی گیلان گفت: ۷۷۰ مربی، معلم، کادر توان‌بخشی، فیزیوتراپی به کودکان استثنایی خدمات ارائه می‌دهند.
کریمی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان استثنایی به ۷ گروه تقسیم می‌شوند افزود: دانش‌آموزان نابینا، ناشنوا، جسمی حرکتی، کم‌توان ذهنی، هیجانی رفتاری یا اوتیسم، اختلافات یادگیری و چندمعلولیتی جزو این گروه محسوب می‌شوند.
وی افزود: این کودکان نسبت به دیگر دانش‌آموزان استثنایی، هوش متوسط و عادی دارند که با ارزیابی و آزمایش اولیه شناسایی می‌شوند.
رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی گیلان با بیان اینکه در مدارس استثنایی خدمات توان‌بخشی شامل گفتاردرمانی، توان‌بخشی و کاردرمانی نیز ارائه می‌شود، گفت: کتاب کودکان استثنایی سبک‌تر و راحت‌تر تهیه و تدوین می‌شود.
انتهای خبر/

منبع: روابط‌عمومی آموزش‌وپرورش

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه