رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد:

۸۹ درصد از برنج گیلان برداشت شد

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه ۸۹ درصد از شالیزاری‌های گیلان برداشت شده است، گفت: کشاورزان بعد از ساعت ۹ صبح نسبت به برداشت برنج اقدام کنند.

۸۹ درصد از برنج گیلان برداشت شد

به گزارش هشت‌دی صالح محمدی گفت: تاکنون نزدیک ۸۹ درصد از شالیزارهای گیلان معادل ۲۱۱ هزار هکتار برداشت شده و کار برداشت در بقیه زمین‌های برنج‌کاری ادامه دارد.

وی ادامه داد: از این میزان اراضی برداشت شده ۱۷۳ هزار هکتار معادل ۸۲ درصد به روش مکانیزه با کمباین و بقیه به‌صورت دستی برداشت شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از کشاورزان برنج‌کار خواست: برای جلوگیری از ضایعات برنج باتوجه‌به اینکه رطوبت موجب افزایش ضایعات می‌شود حتماً بعد از ساعت ۹ صبح نسبت به برداشت برنج از شالیزارها اقدام کنند.

 محمدی به برنج‌کاران استان توصیه کرد تا بعد از برداشت برنج نسبت به کشت دوم محصولاتی اعم از پاچ باقلا، باقلا مازندرانی، نباتات علوفه‌ای، سبزیجات برگی و غده‌ای در شالیزارها اقدام کنند.

 وی با تأکید بر ضرورت توجه برنج‌کاران به توسعه کشت دوم خاطرنشان کرد: تحقق این مهم یکی از راهکارهای اساسی برای افزایش تولید و درآمد کشاورزان ضمن حفظ پایداری تولید برنج است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اعلام تعرفه برداشت مکانیزه برنج در سال جاری از کمباین داران خواست تا این تعرفه‌ها را رعایت کنند.
انتهای خبر/

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه