هشت‌دی گزارش می‌دهد؛

تروریست بنویسید آمریکا بخوانید

آمریکا ضمن حمایت همه‌جانبه از گروهک تروریستی مجاهدین خلق (منافقین)، هر جا حرف از قتل و ترور می‌شود رد پایش آنجا دیده می‌شود به‌طوری که می‌شود تروریست نوشت و آمریکا خواند.

تروریست بنویسید آمریکا بخوانید

به گزارش هشت‌دی در تاریخ معاصر دنیا کمتر سراغ داریم همانند واقعه‌ای که روز هشتم شهریور، ۱۳۶۰ در ایران، رخ‌داده باشد. خبر آن بود که رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر ایران و ده‌ها کارگزار مهم این کشور با عملیات تروریستی به شهادت رسیده‌اند و همان روزها معلوم شد که سرچشمه این جنایت، گروهک منافقین (مجاهدین خلق) است که بازیچه سرویس‌های اطلاعاتی شرق و غرب هستند و به خیال خود قصد دارند نهال نوپا انقلاب را بخشکانند.

درهرصورت منافقین، رجایی را به‌عنوان رئیس‌جمهور و باهنر را به‌عنوان نخست‌وزیر ترور و شهید کردند علاوه بر این دو شهید بزرگوار، این تروریست‌های گرگ‌صفت دستشان به خون بیش از ۱۷ هزار ایرانی آغشته است.

 ترور چیست؟

 در فرهنگ سیاسی، ترور از ریشه لاتین terror به معنای ترس و وحشت گرفته‌شده و به رفتار و اعمال فرد یا گروهی اطلاق می‌شود که از راه ایجاد ترس، وحشت و استفاده از زور می‌خواهند به هدف سیاسی خود برسند. در زبان فارسی هم ترور به معنای ترس زیاد، بیم و هراس و خوف و وحشت است و تروریست به عامل ترور، طرفدار ترور، آدم‌کش یا کسی که برای رسیدن به هدف خود کسی را به طور غافلگیرانه بکشد یا ایجاد وحشت و هراس کند.

 تروریسم بین‌المللی

تروریسم بین‌المللی به اعمال تروریستی که به‌منظور تأمین مقاصد سیاسی در سطح بین‌المللی انجام می‌شود اطلاق می‌گردد. به عبارتی دیگر تروریسم بین‌المللی عبارت است از اعمال ترور و خشونت فردی یا جمعی که یک عنصر بین‌المللی (قربانی و مرتکب، شهروندان دولت‌های مختلف باشند، یا این‌گونه رفتارها در بیش از یک کشور رخ دهد) یا یک هدف مورد حمایت بین‌المللی (مثل غیرنظامیان خارجی هواپیماهای غیرنظامی و کارکنان سازمان‌های بین‌المللی) را در بر گیرد و مقصود از آن نیل به نتیجه‌ای قدرت‌طلبانه (یعنی نتیجه‌ای که هدف آن تغییر یا حفظ ساختارها یا سیاست‌های فعال سیاسی، اجتماعی، اقتصادی یک دولت یا سرزمین مشخص است) باشد. پس در تروریسم بین‌المللی، محدوده عمل تروریستی گسترش می‌یابد و از سطح یک دولت – ملی فراتر می‌رود و وارد عرصه بین‌المللی می‌شود.

 ایران، قربانی تروریسم

 آمریکایی‌ها مدت‌ها است که سازمان تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) را زیر چتر حمایت مالی، سیاسی و تبلیغی خود قرار داده است و از جنایت‌های تروریستی آنان بر ضد مردم جمهوری اسلامی ایران حمایت کردند. این گروهک با شیوه قهرآمیز و قتل سیاسی، درصدد حذف فیزیکی عناصر کارآمد و طراحان فکری نظام برآمد تا با ایجاد خلأهای جدی در ارکان حساس کشور، شرایط سقوط جمهوری اسلامی ایران را فراهم سازد. شهدای محراب، شهدای هفتم تیر و هشتم شهریور، شهیدانی چون لاجوردی، قرنی و صیاد شیرازی، از جمله قربانیان تروریسم بودند که به دست منافقان به شهادت رسیدند. اما آمریکا از این هم پا را فراتر گذاشت و اوج ماهیت تروریستی خود را با ترور سردار دل‌ها، حاج‌قاسم سلیمانی مبرهن و آشکار کرد تا هر ضمیر پاک و عاقلی به این نکته پی ببرد که تروریست و آمریکا لازم و ملزوم هم هستند و به روایت درست‌تر آن می‌شود که می‌توان تروریست نوشت؛ اما آمریکا خواند.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه