رئیسی در نشست خبری:

ارتباط دولت با رسانه را یک ضرورت می‌دانم  

  رئیس‌جمهور گفت: ارتباط دولت با رسانه را یک ضرورت می‌دانم که همواره در تبیین نظر دولت مردان به مردم و انعکاس نظرات مردم به مسئولین فعال هستند.

ارتباط دولت با رسانه را یک ضرورت می‌دانم  

به گزارش هشت‌دی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در سومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت در سالن اجلاس سران برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دولت، ضمن تشکر از اصحاب رسانه در اطلاع‌رسانی و نقدهای منصفانه آنها گفت: ارتباط دولت با رسانه را یک ضرورت می‌دانم که همواره در تبیین نظر دولت مردان به مردم و انعکاس نظرات مردم به مسئولین فعال هستند و این ارتباط دو سوی و دوجانبه می‌تواند باشد، تا دولتمردان در جریان دغدغه‌های مردم بیش‌ازپیش قرار بگیرند.

 وی افزود: دولت دو سال قبل کارش را در شرایطی آغاز کرد که شرایط و وضعیت کشور خاص بود. شرایط کرونایی، شرایط بودجه و تورمی و شرایط کاهش کالاهای اساسی مسائلی ازاین‌دست بود که با آنها مواجه بودیم. عده‌ای می‌گفتند که دولت چگونه می‌تواند این شرایط را مدیریت کرده و به‌پیش ببرد؟

 رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه با نیروهای جوان و کارآمد کار را آغاز کردیم اظهار داشت: دشمنان ناباورانه به دنبال رصد فعالیت‌های ما بودند و ما توانستیم با تغییر گفتمانی که در این دولت انجام دادیم که اول بازگشت به مردم و با مردم بودن بود و دوم توجه به ظرفیت‌های کشور بود، بسیاری از مسائل را حل کند و ما این‌گونه کار را به‌پیش بردیم.

 رئیسی ادامه داد: با کمک‌های مؤمنانه مردم و کادر درمانی و بهداشتی، وضعیت و شرایط کرونایی در مدت کوتاهی تغییر کرد. وضعیت کسر بودجه که قریب ۴۸۰ هزار میلیارد تومان بود و می‌توانست برای کشور ایجاد مشکل کند با ایجاد منابع این کسری بودجه را جبران کردیم. تورم را از ۶۰ درصد به ۴۶ درصد در حال حاضر رساندیم و وضعیت کالاهای اساسی نیز اطمینان‌بخش شد.

 وی با اشاره به رشد اقتصادی کشور گفت: شرایط کسب‌وکار و تلاش و تحصیل متفاوت شد. رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۰ به ۴ درصد و در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۴ درصد رسید.

 رئیسی گفت: در کشور امید ایجاد شده است. رشد تولید ۶ درصد شد و همه شاخص‌ها نشان‌دهنده رشد شد. ۲۳ استان ما اعلام می‌کنند که شرایط بیکاری کاملاً متفاوت شده است.

 وی ادامه داد: اشتغال ایجاد شده است و احیای کارگاه‌ها و کارخانجات نیمه‌تعطیل محقق و زمینه کار و فعالیت در کشور ایجاد شد.

 رئیس‌جمهور تصریح کرد: دشمن منزوی کردن ایران اسلامی در جهان و مأیوس کردن مردم در درون را دنبال کرد که در هر دو راهبرد شکست خورد.

 رئیسی گفت: ما اعلام کردیم که برجام تنها پرونده ما نیست و پرونده‌های زیادی را هم‌زمان دنبال می‌کنیم. ارتباط با کشورهای همسایه، همسو و اسلامی را دنبال کردیم. سطح روابط تجاری و اقتصادی ما با کشورهای همسایه و همسو ۱۴ درصد رشد داشته است.

 وی افزود: عضویت در شانگهای و بریکس نشان داد ایران اسلامی راهبرد و ظرفیت دارد و دشمن در منزوی کردن ایران شکست خورد.

 رئیس‌جمهور بیان کرد: چند هفته از دولت نگذشته بود که دشمن به پمب بنزین‌های ما حمله سایبری کرد که مردم دشمن را ناکام کردند و بصیرانه رفتار کردند. شعار دولت ما می‌توانیم است و در بسیاری از حوزه‌ها موفق شدیم.

 وی اظهار داشت: دشمن احساس کرد ما در حال پیشرفت هستیم و غربی‌ها حتی میز مذاکره را ترک کردند و به اغتشاشات روی آوردند. در این بخش هم مردم حضور پیدا کردند و دشمن را ناکام گذاشتند و ناامید شدند از دنبال‌کردن اهداف خود در اغتشاشات و به همین دلیل مجدداً بحث مذاکره را مطرح کردند.

 رئیسی ادامه داد: شاخص‌های اقتصادی و تولید بسیار خوب و ارتقا یافته است. در سفرهای خارجی ترجیح می‌دهیم محصولات دانش‌بنیان خودمان را ببریم. با وجود این، بسیاری تلاش می‌کنند که ناامیدی را در جامعه القا کنند.

 وی ادامه داد: پیشنهاد بنده به دوستان دانشگاهی آن است که در کنار راهیان نور، راهیان پیشرفت را هم داشته باشیم تا پیشرفت‌های کشور را در همه عرصه‌ها ببینیم.

 رئیس‌جمهور اظهار داشت: برای حل ناترازی بانکی، بودجه‌ای، برق و آب در برنامه هفتم توسعه، تدبیر و برنامه‌ریزی‌شده است و این برنامه‌ها به عمل منجر خواهد شد. برق صنعتی را از برق خانگی جدا می‌کنیم. مدیریت خوبی کردیم که در تابستان خاموشی نداشته باشیم.

 رئیسی متذکر شد: مشکل تنش آبی ۳۵۰۰ روستا حل شده است. نسبت به پرداخت یارانه و ارائه تسهیلات و حل مشکل مسکن اقشار ضعیف جامعه اقداماتی در حال انجام است و رایگان کردن آب، برق و گاز برای خانوارهای کم‌درآمد در دستور کار است.

 وی ادامه داد: با اقتصاد مردمی و بانشاط مردم بسیاری از مشکلات رفع می‌شود. نشاط و مشارکت مردم با دولت برای باز کردن گره‌ها لازم است و امیدواریم دولت در ادامه راه با نگاه به ظرفیت‌های داخلی، مسیر آینده را ادامه دهیم. طبق فرمایش مقام معظم رهبری به قله نزدیکم و در این راه نباید ناامید شویم.

 منافع ملی نقطه اشتراک برای همه گروه‌های سیاسی و احزاب کشور است

 رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه جوان در خصوص بی‌توجهی و سانسور و انتقاد منتقدین دولت در جناح اصلاح‌طلب نسبت به دستاوردهای دولت، گفت: انصاف نسبت به دیگران و نگاه منصفانه به آنان بسیار مهم است. البته اشکالی ندارد همراه با نقد باشد، اما لطفاً نگاه کنند ببینند که دولت در چه شرایطی سکان هدایت را بر عهده گرفته و چه دستاوردهایی داشته است.

 وی افزود: از همه احزاب گروه‌ها و دسته‌های سیاسی که اختلاف دیدگاه دارند می‌خواهم که نسبت به منافع ملی بی‌تفاوت نباشند. منافع ملی نقطه اشتراک برای همه گروه‌های سیاسی و احزاب کشور است که دل به انقلاب و منافع مردم داشته باشند.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه