در چهارمین روز از هفته دولت؛

۱۱۲ واحد مسکن مددجویی گیلان افتتاح شد

هم‌زمان با چهارمین روز از هفته دولت ۱۱۲ مسکن مددجویی با حضور استاندار گیلان به‌صورت نمادین در یکی از روستاهای ماسال به بهره‌برداری رسید.

۱۱۲ واحد مسکن مددجویی گیلان افتتاح شد

به گزارش هشت‌دی، ۱۱۲ مسکن مددجویی عصر روز یکشنبه با حضور استاندار گیلان به‌صورت نمادین در یکی از روستاهای شاندرمن شهرستان ماسال به بهره‌برداری رسید. این پروژه‌ها در ۱۰ شهر و ۱۰۲ روستا با اعتبار ۳۴۵ میلیون و ۸۴۰ هزار ریال بهره‌برداری‌شده است. این واحدهای مسکن مددجویی در مجموع در مساحتی با زیربنای پنج هزار و ۱۳۶ مترمربع انجام شده است.

اسدالله عباسی در مراسم افتتاح این مراسم، اظهار کرد: نرخ بیکاری در گیلان ۶/۱ است که این میزان از لحاظ میانگین کشوری ۸/۲ است؛ این امر نشان می‌دهد ظرفیت اشتغال را افزایش داده‌ایم.

وی در ادامه افزود: در بحث اشتغال ۱۱۸ درصد اشتغال در سامانه ثبت شده است که در مشارکت اقتصادی ۶ درصد جلوتر از میانگین کشوری هستیم.

استاندار گیلان با اشاره به توجه دولت برای کمک به محرومان تصریح کرد: در مبحث اقتصادی با مسائلی همچون ارز و استقراض بانکی آسیب دیدیم؛ اما دولت در چنین شرایطی با ساخت مسکن مددجویی، افزایش یارانه‌ها و راه‌اندازی کالابرگ‌های الکترونیکی برای حمایت از محرومان اهتمام داشته است.

عباسی با تأکید بر اینکه شهیدان رجایی و باهنر اسطوره مدیریت انقلابی، جهادی هستند، بیان کرد: نگاه دولت این است بر اساس منویات رهبر فرزانه انقلاب قشر ضعیف فراموش نشوند و از کسانی که صدمه دیدند، حمایت کند.

وی با اشاره به فراهم‌آوردن زیرساخت‌ها و امکانات در روستاها عنوان کرد: گام بلندی برای محرومیت‌زدایی از روستاها برداشته شده است و آن‌ها درحال‌توسعه خوبی هستند.

عباسی اشتغال و مسکن را دو برنامه شاخص دولت انقلابی سیزدهم دانست و گفت: گیلان را می‌خواهیم به جایگاه شایسته خود با کمک مردمان این استان برسانیم.

استاندار گیلان مزیت شهرستان ماسال و بخش شاندرمن را گردشگری خواند و گفت: باتوجه‌به طبیعت بسیار زیبا، باید در این منطقه در بخش گردشگری سرمایه‌گذاری کنند که بسته برای سرمایه‌گذاری آماده‌بودن زیرساخت‌ها است.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: اگرچه بلندمرتبه‌سازی در دنیا در حال انجام است؛ اما در ساخت‌وسازهای مسکن بافت سنتی و سبک زندگی روستایی نباید آسیب ببیند و روستاها باید بافت سنتی خود را حفظ کنند.

صبح یکشنبه نیز ۲ هزار و ۶۴ واحد طرح جهش تولید مسکن به‌صورت هم‌زمان با افتتاح پروژه‌های مسکن کشور با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهوری بهره‌برداری شد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه