بازتاب عضویت ایران در بریکس در نیویورک‌تایمز

یک روزنامه آمریکایی، دعوت از ایران را برای عضویت در گروه بریکس، پیروزی سیاسی تهران دانست.

بازتاب عضویت ایران در بریکس در نیویورک‌تایمز

به گزارش هشت‌دی، جمهوری اسلامی ایران، به همراه کشورهای عربستان، امارات، مصر، آرژانتین و اتیوپی، اعضاء جدید بریکس هستند و قرار است عضویت کامل این کشورها از ژانویه ۲۰۲۴ آغاز شود.

در این راستا روزنامه نیویورک‌تایمز، دعوت از ایران را برای عضویت در بریکس، غیرمنتظره توصیف کرد. این روزنامه آمریکایی نوشت: عضویت ایران در بریکس در راستای مقابله با سلطه غرب در نظام مالی جهان است. به نوشته این روزنامه، حضور ایران در بریکس ثابت می‌کند تهران دوستان قدرتمندی دارد و این مسئله در مذاکرات آتی ایران با آمریکا می‌تواند اهرمی برای تهران باشد.

در گزارش نیویورک‌تایمز آمده است: اضافه‌شدن ایران در فهرست دعوت‌شدگان به بریکس در حالی است که اوضاع غرب آسیا، پیچیده شده و برخی از متحدان آمریکا در منطقه از همکاری خود با واشنگتن ناراضی هستند. بر اساس گزارش این روزنامه آمریکایی، عربستان و امارات به شکل فزاینده‌ای در مسائلی همچون تولید نفت، جنگ اوکراین و روابط با ایران و سوریه مسیر خود را طی می‌کنند.

نیویورک‌تایمز، همچنین اذعان کرد: تجارت غیرنفتی ایران با پنج عضو بریکس قبل از گسترش این گروه، در سال مالی ۲۰۲۳-۲۰۲۲، چهارده درصد افزایش یافت و به ۳۸.۴۳ میلیارد دلار رسید.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه