این‌بار قصه‌سازی عجیب روزنامه دانشگاه آزاد اسلامی؛

ترویج شراب‌خواری و انتقاد از بستن مشروب‌فروشی‌ها! + عکس

روزنامه فرهیختگان ارگان رسانه‌ای رسمی دانشگاه آزاد رسماً قصه‌ای خیالی و رمانی را در ترویج شراب و نقد بستن شراب‌فروشی‌ها منتشر کرد.

ترویج شراب‌خواری و انتقاد از بستن مشروب‌فروشی‌ها! + عکس

به گزارش هشت‌دی، روزنامه فرهیختگان ارگان رسانه‌ای رسمی دانشگاه آزاد رسماً به‌صورت متنی گزارشی قصه‌ای خیالی و رمانی را در ترویج شراب و نقد بستن شراب‌فروشی‌ها منتشر کرد.

در این گزارش روزنامه فرهیختگان ارگان رسانه‌ای رسمی دانشگاه آزاد که رسماً قصه‌ای خیالی و رمانی سفارشی به‌نظر می‌رسد و همه شخصیت‌های آن بی‌نام هستند، نکات عجیبی وجود دارد:

۱. همه مشروب‌خوارها در این گزارش منتقد فیلم از سوئیس و مهندس و مدیر و هنرمند و روزنامه‌نگارها و کارمندهای باشخصیتی هستند که شراب‌خواری آنها به کسی لطمه نزده ولی حکومت مزاحم آنهاست.

۲. یک روحانی خیالی در این گزارش به این رویکرد حکومت نقد کرده و گفته نباید مشروب‌فروشی‌ها را تعطیل می‌کردیم!

۳. در این گزارش مشروب را جذاب ترسیم کرده و در جایی عامل شادنوشی و شادابی ادبیات پارسی معرفی و البته هر بار بلافاصله در اسلام آن را حرام و دارای حد می‌داند.

۴. مشروب را آن‌قدر جذاب می‌داند که هر کسی را وسوسه می‌کند و برای شاهد مثال در یک داستان خیالی دیگر می‌نویسد مأموران پلیس که محموله مشروبی را کشف کرده‌اند خودشان را مهمان کرده و با زیاده‌روی کارشان به بیمارستان می‌کشد!

۵. در این گزارش هر بار هم که پلیس یک شراب‌خوار یا شراب‌فروش را دستگیر کرده با رشوه او را رها می‌کند.

۶. یک‌جا که اصلاً ساقی منصف را فردی متدین و از خانواده‌ای متشرع توصیف می‌کند و چند جای این قصه شراب‌خوارها پیراهن مشکی به تن دارند!

۷. شراب ارمنی را در ایران قابل‌اعتماد دانسته که مسلمان‌ها با شراب تقلبی بازار آنها را خراب کرده‌اند.

۸. و نهایتاً به‌خاطر سلامت مردم خواستار بازگشایی مشروب‌فروشی‌ها می‌شود!

این قصه خیالی و احتمالاً سفارشی روزنامه دانشگاه آزاد!! در برنامه یک انجمن رسانه‌ای اصلاح‌طلب در کنار شرق و اعتماد و هم‌میهن جایزه می‌گیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه