شعاری که یک تیم را زنده نگه داشت  

داستان حماسی داماش برای صعود به لیگ برتر

 داستانی که داماش گیلان نقش اول آن است، اگر با همین روند ادامه پیدا کند، می‌تواند یک داستان حماسی تازه در فوتبال ایران باشد.

داستان حماسی داماش برای صعود به لیگ برتر

به گزارش هشت‌دی شاید حوادث عجیب و ناگوار سلسله‌وار نیاز بود تا داماش که چندین سال در لیگ برتر حضور داشت و حتی دو بار حضور در فینال جام حذفی را تجربه کرده بود به مرز انحلال برسد و مجبور شود کارش را از پایین‌ترین لیگ کشوری آغاز کند. در سال ۱۴۰۰ این تیم که یک سال از فوتبال دور بود، با خرید امتیاز تیم دسته سومی کانیاو اشنویه از لیگ دسته سه کارش را شروع کرد.

 *هر سال بهتر از پارسال
داماش اما هوادارانی را داشت که نگذاشتند تا تیم منحل شود و به حمایت از تیمشان که زمانی در لیگ برتر و بازی‌های بزرگ برایش فریاد کشیده بودند در پایین‌ترین رده فوتبال باشگاهی پرداختند. تیم با مالک قبلی به لیگ دسته دوم صعود کرد و بعد از آن به مالک جدید منتقل شد و سپس توانست به لیگ یک صعود کند. صعودهای پیاپی داماش از لیگ سه به لیگ یک حالا این امید را در گیلان زنده کرده که آنها می‌توانند خودشان را به لیگ برتر سال آینده برسانند.

 *بازسازی ورزشگاه خاطره‌ها
نکته جالب این است که بازگشت داماش به لیگ دسته اول مصادف شد با بازسازی دوباره ورزشگاه عضدی رشت. برای علاقه‌مندان فوتبال رشت ورزشگاه عضدی مکانی خاطره‌انگیز است. ورزشگاهی قدیمی که زمانی ستاره‌هایی چون امیر افتخاری و علیرضا جهانبخش در آن بازی کرده بودند.

*شکست‌دادن استقلال و پیکان
داماش برای آماده‌سازی، یک اردو را در تهران برگزار کرد و با دو تیم لیگ برتری بازی کرد و جالب است که آنها توانستند استقلال و پیکان را در این مسابقات شکست بدهند. اعضای تیم بعد از گذراندن تست‌های پزشکی ایفمارک راهی رشت شدند تا تمرینات پیش فصل را در این شهر ادامه بدهند.

 *از فرشاد آقای گل به فراهانی
فرشاد پیوس، آقای گل فوتبال ایران در دهه‌های قبل، کسی بود که داماش را به‌عنوان سرمربی به لیگ یک رساند، اما در پایان فصل مأموریت تازه‌ای را در تیم قدیمی و پرطرف‌دار شهر رشت، سپیدرود که در لیگ دسته دو حضور دارد آغاز کرد. برای این فصل سیامک فراهانی جانشین پیوس در این تیم شده است. سیامک فراهانی در سال ۹۸ درحالی‌که هدایت داماش را به عهده داشت در فینال جام حذفی به مصاف پرسپولیس رفت. مسابقه‌ای جنجالی و پرحاشیه که در اهواز و با تأخیر بسیار زیاد برگزار شد. او این بازی را یک، صفر به برانکو ایوانکوویچ باخت، اما به نظر می‌تواند از چنین تجربه بزرگی برای اینکه داماش را از لیگ یک به لیگ برتر برساند می‌تواند کمکش کند. چندچهره قدیمی چون افشین چاووشی، محمد مختاری نیز روی نیمکت به‌عنوان دستیار حضور دارند. بیشتر بازیکنان داماش گیلانی هستند. میانگین سنی بازیکنان داماش پایین است. از طرفی چند بازیکن قدیمی همانند محمد رستمی، سعید طالبی و مجتبی بیژن در کنار بازیکنان جوان می‌توانند ترکیب مناسبی را برای انجام مأموریت دشوار تیم در لیگ یک ۰۳-۱۴۰۲ بسازند.
داماش در اولین بازی لیگ دسته اول باید در ورزشگاه خاطره‌انگیز عضدی به دیدار مس کرمان برود که فصل گذشته در لیگ برتر حضور داشت. هر دو تیم سابقه حضور در لیگ برتر را دارند.

 *ما برمی‌گردیم
هواداران داماش در تمام این سال‌های سخت و دور از سطح اول فوتبال ایران مهم‌ترین تکیه‌گاه و دلیل ادامه حیات این تیم بوده‌اند. تیفوسی‌های داماش در این سال‌ها با شعار “ما برمی‌گردیم” این شوق و انگیزه را برای برگشت به لیگ برتر زنده نگه داشته‌اند. آنها باعث شده‌اند تا داماش دوباره سودای حضور در سطح اول فوتبال کشور را داشته باشد.

منبع: ورزش ۳

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه