نظارت رهبر کره شمالی بر آزمایش موشک‌های کروز روی ناو جنگی!

آزمایش موشک‌های کروز راهبردی روی یک ناو جنگی نیروی دریایی با حضور و نظارت رهبر کره شمالی با موفقیت انجام شد.

نظارت رهبر کره شمالی بر آزمایش موشک‌های کروز روی ناو جنگی!

به گزارش هشت‌دی  به نقل از خبرگزاری مرکزی کره شمالی، هدف از این آزمایش بررسی «عملکرد رزمی ناو جنگی مذکور و سامانه موشکی آن» بود.

 همچنین بهبود عملکرد ملوانان این ناو در انجام «مأموریت تهاجمی در جنگ واقعی» از دیگر اهداف این آزمایش بود.

 خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد: این ناو به‌سرعت و بدون هیچ خطایی هدف را مورد اصابت قرارداد.

 این در حالی است که سرویس اطلاعاتی کره جنوبی اخیراً در گزارشی به پارلمان این کشور مدعی شد کره شمالی برای دور جدیدی از آزمایش‌های تسلیحاتی مانند موشک‌های دوربرد و پرتاب ماهواره جاسوسی آماده می‌شود.

 یو سانگ بوم یکی از نمایندگان مجلس کره جنوبی که در جلسه توجیهی مزبور شرکت داشت، گفت سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی NIS در یک جلسه توجیهی غیرعلنی به قانون‌گذاران این کشور اطلاع داده است کره شمالی برای مرحله بعدی آزمایش‌های هسته‌ای آماده می‌شود.

 سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی همچنین گفت انتظار می‌رود کیم جونگ اون در پاسخ به رزمایش‌های نظامی سالانه آمریکا – کره جنوبی که هفته آینده آغاز می‌شود و نیز نشست سه‌جانبه آمریکا – کره جنوبی – ژاپن در کمپ دیوید در ایالات متحده از جمعه آزمایش‌های تسلیحاتی خود را از سر بگیرد.

 این نهاد اطلاعاتی مدعی شده ممکن است کره شمالی در شهریورماه سعی کند یک ماهواره جاسوسی را به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس این کشور (۱۸ شهریور) پرتاب کند.

 سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی گزارش داد کره شمالی در حال آزمایش موتوری برای موشک مورداستفاده برای پرتاب و استفاده از آن است و همچنین ادعا کرد پیونگ‌یانگ یک آنتن زمینی اضافی برای دریافت داده‌های ماهواره‌ای نصب‌کرده است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه