در دیدار استاندار گیلان با وزیر جهاد کشاورزی تاکید شد؛

برنامه‌های دولت در راستای حمایت از کشاورزان عملیاتی می‌شود

استاندار گیلان در در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی خواستار اجرایی‌شدن برنامه‌های حمایتی از قشر زحمتکش کشاورزان شد.

برنامه‌های دولت در راستای حمایت از کشاورزان عملیاتی می‌شود

به گزارش هشت‌دی به نقل از راوبط عمومی استانداری گیلان، استاندار گیلان امروز دوشنبه در راستای پیگیری موضوعات مربوط به حوزه کشاورزی استان با وزیر جهادکشاورزی در تهران دیدار و گفتگو کرد.

اسدالله عباسی نماینده عالی در استان در دیدار با محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی خواستار اجرایی شدن برنامه‌های حمایتی از قشر زحمتکش کشاورزان شد.

در این دیدار تاکید شد، برنامه‌های دولت سیزدهم در راستای حمایت از کشاورزان بویژه حوزه محصولات راهبردی نظیر برنج و چای استان‌های شمالی از جمله گیلان عملیاتی می شود.

در این دیدار همچنین مقرر شد جلسه‌ای تخصصی در راستای تنظیم بازار برنج و چای و بررسی و رفع مشکلات موجود با حضور وزیر جهاد کشاورزی، استاندار گیلان رئیس سازمان چای کشور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان‌ و همچنین فعالان این حوزه و تجار برای ارائه و اجرای راهکارهای عملیاتی و حمایتی از کشاورزان شالیکار و چایکار برگزار شود.

تا پایان آذرماه هیچ برنجی وارد کشور نمی‌شود

استاندار گیلان گفت: هم اکنون طی پیگیری‌ها و با مصوبه دولت از شهریورماه تا پایان آذرماه هیچ برنجی وارد کشور نمی‌شود و در استان گیلان هم به فراجا اعلام شد اجازه ورود برنج داده نشود.
وی چهارشنبه گذشته در جلسه شورای اطلاع رسانی عنوان کرد: ما جلوی ورود برنج داخلی از مازندران و برنج خارجی از سمت سایر استانها را بسته ایم تا بازار تنظیم و خرید از کشاورزان انجام شود.
عباسی ادامه داد: باید هزینه تمام شده محصول برنج کاهش یابد و تحلیل وضعیت بازار برنج هم از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ انجام شود، چرا باید مبنای کار از سال ۱۴۰۰ قرار داده شود. در آن سال کشور با اختلالات و نوسانت ارزی مواجه بود و کسی قادر به خرید برنج ۱۵۰ هزار تومانی نبود الان در ۱۴۰۲ همان برنج ۱۴۰۱ مبنای خرید قرار گرفته و برنج در بازار ۷۰ هزار تومان نرخ گذاری شده است.
وی افزود: بازار در حال تنظیم است تا برنج قیمت واقعی خود را پیدا کند و بدون ایجاد شوک و تورم در بازار قیمت متعادل و مناسب سازی شود.
استاندار گیلان در ادامه با اشاره به تلاش ها برای حل مشکلات از جمله در حوزه کشاورزی و محصولاتی چون چای، برنج، زیتون، کیوی و نیز در زمینه اشتغال و مسکن اضافه کرد: دولت سیزدهم بر تحقق وعده های که به مردم داده تاکید دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه