مداح اهل بیت(ع) در گفتگو با هشت‌دی:

دانش و هنر عاشورایی باید احصا و تقویت شود

مداح اهل‌بیت(ع) با بیان اینکه مشکل فعلی ما در حوزه برنامه‌های حسینی، ضعف رسانه‌ای است، گفت: دانش و هنر عاشورایی وجود دارد اما باید احصا و تقویت شود.

دانش و هنر عاشورایی باید احصا و تقویت شود

ابوذر بیوکافی در گفتگو با هشت‌دی، با بیان اینکه امام حسین (ع) حقیقت زنده‌ای است که شیطان و یارانش نتوانستند نور و محبت او را خاموش کنند، اظهار کرد: عاشورا حقیقتی است که بشر را هدایت می‌کند و قلوب را به سمت خود جذب می‌کند.

مداح اهل بیت (ع) با بیان اینکه شکل و فرم برنامه‌های حسینی می‌تواند متفاوت باشد اما مهم تقویت و احیای جریان عاشورا است، افزود: محرم شیطان و یارانش را ناامید کرده است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی و عصر فضای مجازی می‌بایست ویترین خوبی برای ارائه داشته باشیم، تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های بسیار محرم و صفر استفاده کرده و زیبایی‌های عاشورا را تقویت کنیم.

بیوکافی با اشاره به اینکه مشکل فعلی ما در حوزه برنامه‌های حسینی، ضعف رسانه‌ای است، افزود: دانش و هنر عاشورایی وجود دارد اما باید احصا و تقویت شود.

تفکر برخی از مسئولان برای قبل عصر رسانه است

مداح اهل‌بیت (ع) با انتقاد از تفکر قدیمی برخی مسئولین، بیان کرد: متاسفانه تعدادی از مسئولان برای قبل عصر رسانه هستند و بچه‌های دهه ۸۰ و ۹۰ را نمی‌فهمند و دیگرانی که کار رسانه‌ای می‌کنند را متهم به کار برای نفس می‌کنند در حالیکه رهبر انقلاب برای کار رسانه تاکیدات فراوانی دارند.

وی ادامه داد: در بعد حمایت رسانه‌ای در جریان عاشورا بسیار فشل هستیم و در فتنه اخیر نیز در حوزه رسانه و تبلیغات از دشمن شکست خوردیم لذا برای جبران این ضعف‌ها باید فرصت رشد را برای همه فراهم کنیم.

وی با اشاره به پیام‌های عاشورا برای مردم، گفت: اهمیت خانواده، رابطه بین برادر و خواهر، رابطه بین پدر و فرزند، حوزه کودک و نوجوان (حضرت علی اصغر و علی اکبر(ع) ) ، حجاب و عفاف، حق‌طلبی و تامین امنیت از نکات برجسته قیام حضرت اباعبدالله (ع) در روز عاشورا است.

بیوکافی با بیان اینکه برای موضوع حجاب کم‌کاری شده است، عنوان کرد: متاسفانه ما روی تاثیرات محبت امام حسین(ع) زیاد کار نکردیم و به جای جذب مخاطب باعث فراری‌شدن دختران از حجاب شدیم در حالیکه افراد با ظاهر و تیپ‌های مختلف در مجالس روضه و عزاداری شرکت می‌کنند و اگر بتوانیم آنها را از راه محبت اهل بیت (ع) جذب کنیم این ناهنجاری‌ها برطرف می‌شود.

اگر جریان محبت و هوش عاطفی فرزندان‌مان را تقویت کنیم جذب سفره اهل بیت (ع) می‌شوند

این مداح اهل بیت(ع) افزود: اگر جریان محبت و هوش عاطفی فرزندان‌مان را تقویت کنیم جذب سفره اهل بیت (ع) می‌شوند و مشکلات آنها حل می‌شود جز افرادی که مغرض هستند و باید قانون با آنها برخورد کند اما بسیاری از افرادی که هنجارهای دینی و اجتماعی را رعایت نمی‌کنند جذب عاشورا و اسلام می‌شوند.

دشمن می‌خواهد غیرت دینی ما را بسنجد

وی با ارائه پیشنهادی در واکنش به هتک حرمت نسبت به قرآن کریم، گفت: هر کدام از ما از طریق شبکه‌های اجتماعی، تریبون و هر منبری که در اختیار داریم باید نسبت به این هتک حرمت واکنش نشان دهیم تا فراگیر شود؛ زیرا دشمن می‌خواهد غیرت دینی ما را بسنجد لذا در مراسمات و اجتماعات هم باید قرآن دست بگیریم و از آن دفاع کنیم.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه