رئیس جهاد دانشگاهی کشور:

۵۰۰ شرکت متقاضی فعالیت در پارک‌های جهاد دانشگاهی هستند

رئیس جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به استقرار بیش از ۱۵۰ شرکت در پارک‌های جهاد دانشگاهی گفت: اکنون بیش از ۵۰۰ شرکت متقاضی فعالیت در این پارک‌ها هستند.

۵۰۰ شرکت متقاضی فعالیت در پارک‌های جهاد دانشگاهی هستند

به گزارش هشت‌دی حسن مسلمی نائینی دیدار با اسدالله عباسی استاندار گیلان عنوان کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی دارای ۱۲۰ مرکز بزرگ علمی و پژوهشی از جمله رویان و علوم انسانی و مطالعات اجتماعی است.

وی اظهار کرد: پژوهشگاه ابن سینای جهاد دانشگاهی در حوزه درمان ناباروری و اصلاح نژاد دام کار‌های بزرگی انجام داده است و جهاد دانشگاهی در تمام کشور واحد‌های مجهز از دانشگاه‌های علمی -کاربردی گرفته تا پژوهشگاه‌های بزرگ و کوچک دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در بیش از چهار دهه فعالیت خود از ابتدا تا انتها همواره به نیاز‌های کشور پاسخ داده است، خاطرنشان کرد: زمانی کشور نیازمند کار فرهنگی برای تربیت مدیران و اساتید در تراز بود و لذا کلیه فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها با محوریت جهاد دانشگاهی انجام می‌شد.

وی با اشاره به نیاز کشور در عرصه‌های آموزشی، تصریح کرد: زمانی با تعداد زیاد متقاضیان دانشگاه مواجه بودیم و دانشگاه کم داشتیم. جهاد دانشگاهی با ورود به موقع خود نسبت به تأسیس بهترین دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی غیر انتفاعی اقدام کرد.

مسلمی نائینی افزود: امروز مؤسسات علم و هنر و نیز علم و فرهنگ به دانشگاه‌های بزرگ تبدیل شده‌اند و شش مؤسسه در سطح کشور از جمله گیلان داریم که مجموعا دارای ۱۶ هزار دانشجو هستند؛ همچنین ۳۷ مرکز آموزش علمی کاربردی داریم که با ۲۴ هزار دانشجو به ارائه آموزش‌های مهارتی می‌پردازند.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه در مجموع۴۰ هزار دانشجو در مراکز آموزشی و پژوهشی جهاد دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند، گفت: علاوه بر رشته‌های تخصصی و مهارتی، کار‌های خوبی در رشته‌های گردشگری و روانشناسی در حال انجام است.

وی با اشاره به راه‌اندازی واحد‌های جهاد دانشگاهی در همه استان‌ها، افزود: کار‌های بزرگ علمی و فناوری در حوزه‌های مخابراتی و صنایع نفت همچون طراحی و اجرای دکل‌های نفتی و مته‌های حفاری نیز انجام شده است.

دکتر نائینی جهاد دانشگاهی  را کمک کار همه دولت‌های مستقر دانست و اضافه کرد: خودمان را موظف به انجام کار‌های بر زمین مانده می‌دانیم و آمادگی داریم برای رفع مشکلات استان گیلان تلاش کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه