رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس:

پرداخت ۱۴ هزار میلیارد معوقات بودجه ۱۴۰۱ به بازنشستگان

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس از تصویب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی و پرداخت ۱۴ هزار میلیارد بودجه عمل نشده ۱۴۰۱ خبر داد.

پرداخت ۱۴ هزار میلیارد معوقات بودجه ۱۴۰۱ به بازنشستگان

به گزارش هشت‌دی حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی در کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس مصوب شده است.

بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی، طی برنامه هفتم پرداخت می شود

وی افزود: بر اساس مواد ۱۲ و ۳۰ برنامه ششم توسعه در برنامه هفتم، دولت وظیفه دارد بدهی‌های خود را به تأمین اجتماعی در طی برنامه هفتم پرداخت نماید.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس تأکید کرد: با استهلاک بدهی‌های دولت ضمن ایجاد عدالت در حقوق و مزایای کارکنان تأمین اجتماعی، اعم از شاغلین و بازنشستگان، باید همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز طبق قانون اجرا شود.

وی در ادامه گفت: از طرفی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری حقی است که بر گردن مجلس و دولت است.

وی توضیح داد: در شرایط کنونی حال بازنشستگان خوب نیست و صرفاً فقط با شعار این مسئله حل‌شدنی نیست و ما در مجلس منتظر هستیم تا دولت پیشنهاد خود را در مورد نظام هماهنگ عادلانه به‌صورت لایحه به مجلس ارائه کند.

همسان‌سازی چیزی جز عدالت‌محور کردن حقوق نیست

وی گفت: در واقع همسان‌سازی چیزی جز عدالت‌محور کردن حقوق نیست و برای توسعه عدالت اجتماعی و رفع مشکل کارکنان شاغل و بازنشسته برنامه نظام پرداخت از وضعیت کنونی به‌سوی عدالت‌محوری هدایت خواهد شد و نظام پرداخت باید همسان شود.

حاجی‌بابایی گفت: جایگاه کارکنان دولت در جهش تولید و مهار تورم را نمی‌توان نادیده گرفت، و باید رضایت از پرداخت را به‌خصوص در مورد بازنشستگان که نوه و داماد و عروس دارند با جدیت در دستور کار قرارداد.

بازنشستگان هم حرف غیرمنطقی نمی‌زنند

وی توضیح داد: منظور مجلس و کمیسیون برنامه‌وبودجه از همسان‌سازی این است که بودجه‌ای که در دست داریم را خوب و عادلانه هزینه کنیم و بازنشستگان هم حرف غیرمنطقی نمی‌زنند و فقط می‌خواهند عادلانه رفتار شود و این چیزی است که رهبر هم بر آن تأکید دارد.

وی در پایان خبر داد: در کنار تصویب این طرح ما به دنبال این هم هستیم که بودجه ۱۴ هزارمیلیاردی که در بودجه سال گذشته (۱۴۰۱) مصوب شد؛ ولی اجرا نشد امسال اجرا شود و دراین‌رابطه با دیوان محاسبات نیز نامه‌نگاری کرده‌ایم که پس از جمع‌بندی این مبلغ نیز به بازنشستگان کشوری و لشکری پرداخت خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه