مدیر کل دامپزشکی گیلان:

۴۷ اکیپ دامپزشکی گیلان در عید قربان خدمات رایگان می‌دهند

مدیرکل دامپزشکی گیلان با اشاره به تشکیل اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی متشکل از کارشناسان و بازرسان بهداشتی به مناسبت عید سعید قربان گفت: ۴۷ اکیپ دامپزشکی در این روز در سطح استان آماده ارائه خدمات رایگان به مردم هستند.

۴۷ اکیپ دامپزشکی گیلان در عید قربان خدمات رایگان می‌دهند

به گزارش هشت‌دی هادی بابایی با اعلام خبر ارائه خدمات رایگان توسط  ۴۷ اکیپ دامپزشکی گیلان در عید قربان اظهار کرد: این اکیپ ها شامل؛ ۲۲ اکیپ ثابت و ۲۵ سیار است و کارشناسان دامپزشکی گیلان در این قالب یک روز قبل از آغاز عید سعید قربان در سطح استان در میادین مجاز عرضه دام مستقر شده و با معاینه دام‌های نذری به مردم خیر در خرید دام سالم کمک می‌کنند.

وی از مردم خواست با توجه به هماهنگی های بعمل آمده با شهرداری‌ها مبنی بر تعیین مکان‌های مشخص برای عرضه دام زنده در هر شهرستان و استقرار اکیپ‌های بهداشتی دامپزشکی به منظور تایید سلامت دام های قربانی، برای خرید دام زنده به این میادین مراجعه کنند تا از سلامت دام مطمئن شوند.

مدیر کل دامپزشکی گیلان اضافه کرد: با توجه به اینکه میدان دام کاسپین؛ جنب کشتارگاه صنعتی دام نمونه، تنها مرکز عرضه دام زنده در کلانشهر رشت است، توصیه کرد تا مردم از خدمات بازرسان و دامپزشکان مستقر در این محل برای معاینه و مشاوره خرید دام سالم بهره‌ گیرند.

وی با بیان اینکه در روز عید قربان همه کشتارگاه‌های صنعتی دام گیلان برای ارائه خدمات به شهروندان فعال هستند، افزود: در این مراکز بازرسان دامپزشکی و روحانیون ناظر شرعی، وظیفه تایید سلامت بهداشتی و شرعی دام را بر عهده دارند و پس از ذبح دام و نظارت بهداشتی از سوی دکتر دامپزشک کشتارگاه و نظارت شرعی روحانی ناظر مستقر در محل نسبت به تحویل لاشه و دیگر اجزای خوراکی آن اقدام می شود.

وی خاطر نشان کرد: تمامی ادارات دامپزشکی شهرستان‌های گیلان در روز عید قربان از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ آماده ارائه خدمات رایگان دامپزشکی و پاسخگویی به مراجعه کنندگان و تماس‌های تلفنی شهروندان گیلانی از طریق شماره ۱۵۱۲ هستند.

مدیر کل دامپزشکی گیلان اظهار کرد: این اداره کل همانند سال های گذشته با مراکز خیریه مژدهی و معلولین رشت در ارتباط با بازرسی بهداشتی دام های قربانی همکاری خواهد داشت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه