استاندار گیلان مطرح کرد:

ضرورت حفظ محیط‌زیست گیلان در احداث راه‌آهن و پروژه‌های عمرانی

استاندار گیلان گفت: زیبایی‌های گیلان به تنوع گیاهی و جانواری آن است از این رو با توجه به حفظ محیط زیست و زیست بوم منطقه نباید بگذاریم این تنوع با احداث راه‌آهن و اجرای پروژه‌های عمرانی دچار مشکل شود.

ضرورت حفظ محیط‌زیست گیلان در احداث راه‌آهن و پروژه‌های عمرانی

به گزارش هشت‌دی، اسدالله عباسی امروز به مناسبت هفته محیط زیست با حضور در اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان اظهار کرد: نیروهای حفاظت از محیط‌زیست یکی از زحمت‌کش‌ترین افراد در این حوزه هستند لذا از  کارکنان، محیط‌انان و مدیران تقدیر می‌کنم که به حفظ زیست بوم گیلان توجه می‌کنند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به حفظ زنجیره محیط زیست در گیلان افرود: طبیعت گیلان به دلیل جاذبه‌های خود به زیست بوم بسیاری از پرندگان و جانوران مهاجر مبدل شده است و اگر حتی یکی از این زنجیره‌های زیست‌بوم دچار مشکل شود شاید آن حیوانات دیگر به این استان مهاجرت نکنند.

استاندار با بیان اینکه حفظ و احیای محیط زیست استان و تالاب بین‌المللی انزلی برای آیندگان یک امر ضروری است، تصریح کرد: گیلان در کنار مواهبی همچون جنگل، محیط زیست، سواحل نیازمند حفاظت و حراست کامل است و اگر آن را حفظ نکنیم در واقع به نسل‌های بعد خیانت کرده‌ایم.

عباسی با اشاره به نقش گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری در جذب گردشگر در گیلان بیان کرد: بسیاری از گردشگران برای بازدید از گونه‌های مختلف گیاهی، جانواری و تالاب بین‌المللی انزلی، امیر کلایه و سوستان به گیلان سفر می‌کنند که این امر نشانگر نقش محیط زیست در جذب گردشگر و توسعه استان است.

حفظ محیط زیست برابر با حفظ سلامت جامعه است

وی با بیان اینکه در گذشته درخصوص دو رودخانه زرجوب و گوهررود بی‌توجه‌‌ای‌های بسیاری شده است، اذعان کرد: احیای دو رودخانه زرجوب و گوهررود دغدغه مهم دولت سیزدهم در گیلان بوده و یکی از تاکیدات ریاست جمهوری هم همین امر است لذا برای حفظ امنیت زندگی و سلامت جامعه توانستیم تصفیه‌خانه زندان لاکان و بیمارستان‌ها را ایجاد و برای تکمیل تصفیه‌خانه شهر رشت از طریق تهاتر نفت اقدام شد.

نماینده عالی دولت درگیلان با تاکید بر اینکه محیط زیست و تالاب بین‌المللی انزلی یک ظرفیت بالقوه در گیلان محسوب می‌شوند و در حوزه آبخیزداری اعتبارهای خوبی در نظر گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: محیط زیست و تالاب بین‌المللی انزلی باید برای گیلان یک فرصت رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال و جذب گردشگر باشد.

عباسی ادامه داد: متاسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم از این ظرفیت بالقوه به خوبی بهره‌برداری کنیم هرچند در این مدت، دولت انقلابی سیزدهم برنامه‌های خوبی را در دستور کار دارد.

https://gilan.ir/sites/default/files/2/03/21/gallery/photo5186352455_0.jpg

استاندار گیلان همچنین از نمایشگاه زیستگاه بومی  اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان بازدید کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه