استاندار گیلان مطرح کرد:

لزوم اعطاء تسهیلات به خانواده‌های ۳ فرزند در گیلان

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم اعطاء تسهیلات به خانواده‌های دارای دو الی سه فرزند در گیلان گفت: برای مادران شاغل و غیر‌شاغل دارای دو الی سه فرزند باید تسهیلاتی اعطاء شود زیرا این مهم به افزایش فرزندآوری و فرزندداری در کشور کمک می‌کند.

لزوم اعطاء تسهیلات به خانواده‌های ۳ فرزند در گیلان

به گزارش هشت‌دی، اسدالله عباسی امروز در جلسه ستاد خانواده و جوانی جمعیت با بیان اینکه عملکرد‌ دستگاه‌های اجرایی علاوه بر وظیفه ذاتی خود با مسئله جوانی جمعیت سنجیده می‌شود، اظهار کرد: بخشی از عملکرد سازمان‌ها باید به جوانی جمعیت اختصاص پیدا کند، زیرا با ادامه این روند در چند سال آینده دیگر نیروی کار در حوزه کشاورزی و صنعت در این استان وجود ندارد.

وجود نیروی کار غیرگیلانی در کارهای کشاورزی و صنعتی استان یک زنگ خطر است

وی با اشاره به خطرات پیری جمعیت در کشور و استان گیلان افزود: هم‌اکنون برای انجام فرآیند کارهای کشاورزی و صنعتی به اجبار بعضاً نیروی کار از خارج استان وارد می‌کنیم که این امر یک هشدار و زنگ خطر برای گیلان است.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به پیوست فرهنگی مصوبات ستاد جوانی جمعیت در این استان تصریح کرد: سرسبزی گیلان باید برای مردم‌ این استان حس شود از این‌رو با برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی می‌توان نشاط را در جامعه تزریق و ایجاد تحول در گیلان کمک کنیم.

عباسی یکی از راه‌های افزایش فرزندآوری را استفاده از علم در حل مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دانست و گفت: در کشور به حل مسئله اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی باید توجه شده و با استفاده از علم امروز به جوانی جمعیت، فرزندآوری و گسترش ازدواج در کشور کمک کنیم.

وی با بیان اینکه گیلان در آمارهای ارائه شده جزو یکی از پیرترین استان‌های کشور است، ادامه داد: داشتن دو الی سه فرزند برای خانواده یک افتخار است لذا برای تحقق این مهم باید طرح‌های تشویقی در گیلان وجود داشته باشد زیرا این استان در پیری جمعیت جلودار است.

لزوم اعطاء تسهیلات به خانواده‌های ۳ فرزند در گیلان

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر لزوم اعطاء تسهیلات به خانواده‌های دارای دو الی سه فرزند در گیلان بیان کرد: برای مادران شاغل و غیر‌شاغل دارای دو الی سه فرزند باید تسهیلاتی اعطاء شود زیرا این مهم به افزایش فرزندآوری و فرزندداری در کشور کمک می‌کند.

عباسی با اشاره به نقش موثر جهاد تبلیغ فرهنگی در تحقق شعار جوانی جمعیت گفت: باید با استفاده از نظر صاحب‌نظران دانشگاهی، کنشگران اجتماعی و اساتید برجسته دانشگاه به تبلیغات فرهنگی در حوزه جوانی جمعیت و کاهش سن ازدواج پرداخت و آن‌ را  تبیین کرد.

وی با بیان اینکه برای اشاعه فرهنگ فرزندآوری باید بر روی مدارس و نسل جدید اقدامات فرهنگی و اجتماعی اتخاذ شود، بیان کرد: آموزش و پرورش درخصوص آشنایی نسل جدید با فواید فرزندآوری برای سال تحصیلی جدید باید برنامه داشته و در مدارس برای نسل جدید پیامدهای منفی تک فرزندی و فواید چندفرزندی را بازگو کنند.

تاثیر کانون‌های مردمی در گسترش فرزندآوری در کشور/ شناسایی زوج‌های نابارور در گیلان

استاندار گیلان تاثیر کانون‌های مردمی در گسترش فرزندآوری در کشور را بسیار مهم برشمرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی باید از ظرفیت کانون‌های مردمی درخصوص رشد جمعیت و ازدواج استفاده کرده و ستاد سیاست‌گذاری ائمه جمعه نیز باید در خطبه‌های نماز جمعه به مضرات طلاق از دید قرآن و فواید فرزندآوری و گرم‌شدن کانون خانواده بپردازد.

عباسی از پایین‌بودن سن ازدواج در روستاهای گیلان خبر داد و افزود: سن ازدواج در شهر به نسبت روستا بسیار بیشتر است که تنها دلیل آن مسائل فرهنگی می‌باشد.

وی با ابراز خرسندی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان درخصوص شناسایی زوج‌های نابارور در این استان بیان کرد: دولت با اعطاء تسهیلات فوری و مناسب به این زوج‌ها در درمان ناباروری و فرزندآوری در کشور کمک می‌کند.

اشاعه فرهنگ ازدواج در گیلان

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر ساخت برنامه‌های فرهنگی و تولید و محتوای مناسب و مطالب کاربردی در راستای اشاعه فرهنگ ازدواج در گیلان بیان کرد: نهادهای مربوطه مانند حوزه علمیه، صداوسیما، سازمان تبلیغات اسلامی، دانشگاه گیلان و آزاد اسلامی باید تولیدات محتوای خوبی درخصوص جوانی جمعیت ارائه داده و به وظیفه خود در این خصوص به درستی عمل کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه صداوسیما باید با ساخت برنامه‌های فاخر فرهنگی به اشاعه فرهنگ فرزندآوری در گیلان کمک کند، خاطرنشان کرد: در صداوسیما اغلب تبلیغات غیرمرتبط با مسئله جوانی جمعیت مشاهده می‌شود از این رو بنده به عنوان مقام اجرایی در گیلان هر میزان اعتباری که برای ساخت برنامه‌های فاخر در حوزه فرزندآوری لازم باشد را تأمین می‌کنم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه